Bu işlem birkaç saniye sürebilir lütfen bekleyiniz.

E-POSTA İLE GÖNDER

 
Adınız Soyadınız
E-Posta Adresiniz
Göndereceğiniz E-Posta
Mesajınız
Resimde gördüğünüz rakamları sağdaki kutucuğa yazınız

Geçici Koruma Altındaki Suriye Arap Cumhuriyeti Vatandaşlarının Reçetelerinin Karşılanmasında Dikkat Edilecek Hususlar Hakkında

İEO22.10.2015 / 17:4416996(03.11.2015 / 11:28)

Sosyal Güvenlik Kurumu'nun 13.10.2015 tarihli duyurusuna istinaden, geçici koruma statüsüne alınan Suriyeli hastalara ait reçeteler 15.10.2015 

tarihinden itibaren Medula – Eczane sistemi üzerinden 2015/8 sayılı genelge doğrultusunda
karşılanmaya başlanmıştır.

 

SGK ile anlaşmalı eczanelerin ilgili reçeteleri karşılama zorunluluğu bulunmayıp, isteyen eczaneler ayrıca protokol yapılmadan reçete karşılayabilecektir.

 

Reçetelerin karşılanmasında dikkat edilecek hususlar:

 

  • Reçeteler manuel veya e-reçete olarak düzenlenebilir. Manuel reçetelerde "Sistemlerin çalışmaması nedeniyle e-reçete düzenlenememiştir'' ibaresinin bulunma zorunluluğu bulunmamaktadır.
  • Raporlar manuel veya e-rapor olarak SUT kurallarına uygun olarak düzenlenmelidir. Manuel olması durumunda sisteme giriş yapılarak reçeteye eklenmelidir.
  • Manuel reçetelerin arkasına ilaç alan kişinin imzası, varsa telefon numarası ve kimlik fotokopisi eklenmesi gerekmektedir.
  • Reçetelerden katılım payı alınmamakta olup, eşdeğer ilaç fiyat farkı alınacaktır.
  • Medula Provizyon Sisteminde 99'la başlayan yabancı kimlik numarası ile işlem yapılacak olup, 98'le başlayan kimlik numaralarının karşılıklarını tespit etmek için Göç İdaresi Genel Müdürlüğü sayfasında yer alan (www.goc.gov.tr) geçici koruma kapsamındaki Suriyelilere ait yabancı kimlik no bölümünden işlem yapılabilir.
  • Acil ve zorunlu haller ile yoğun bakım halleri dışında, üniversite ve özel hastaneye sevksiz müracaat edilemeyecektir.
  • Reçetelerin, TEB Farmainbox Reçete Tevzi Sistemine Kayıt zorunluluğu bulunmamaktadır.
  • Her ayın birinci günü ile son günü arasında karşılanarak, Medula Provizyon sisteminden döküm alınan reçete ve ekleri, T.C. İstanbul Valiliği adına düzenlenen fatura ile birlikte 4,5*29*40 ebatlarında kırmızı koli içerisinde takip eden ayın birinci gününden on beşinci gününe (on beşinci gün dahil) kadar, iadeli taahhütlü posta veya kargo yolu ile incelenmek üzere Ertuğrul Gazi Sağlık Sosyal Güvenlik Merkezi'ne gönderilmesi gerekmektedir. Bu süre içinde teslimat yapılmaması durumunda bir sonraki ayın 1'i ile 15'i arası teslimat yapılır. 
  • Reçetelerin inceleme süresi 2015/8 sayılı genelgede, fatura teslim tarihinden itibaren 90 (doksan) gün olarak belirtilmektedir.
  • SGK tarafından incelenen fatura ve ekleri, İl Valiliği'ne intikal ettikten sonra, ödenek gönderilmesinden itibaren 7 iş günü içinde, il valilikleri acil yardım harcama komisyonu tarafından ödenir.
Not: Döküm iptal dilekçeleri için fax numarası: (0312) 222 50 30
 
Fatura adresi: İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
Alemdar mah., Alay Köşkü cad.Cağaloğlu/Fatih-İstanbul
Vergi Dairesi-Hocapaşa V.D. 4810553044

 

Koli teslimat adresi:

Ertuğrul Gazi SSGM, Mamak Cad. No:213/C (Mamak Belediyesi yanı) Mamak/ANKARA

Tel: (312) 368 96 47

Fax: (312) 368 96 49

Mail: ertugrulgazissgm@sgk.gov.tr 

 

Konu ile ilgili İstanbul Valiliği İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü'nün internet sayfasındaki duyurusu için tıklayınız.

 

 

Bunları Okudunuz Mu?