Çerez Ayarları

Web sitemizdeki içeriklerden en iyi şekilde yararlanmanızı sağlamak için 6698 Sayılı Kişisel Verilerin korunması Kanunu'na (KVKK) ve Avrupa Birliği Veri Koruma Tüzüğü'ne (GDPR) uygun olarak çerezleri kullanıyoruz. Sitenin düzgün çalışması için gerekli zorunlu çerezlerin kullanılmasını istemiyorsanız ziyaretinizi sonlandırmalısınız. Diğer çerezler yönünden ise lütfen tercihlerinizi belirleyiniz.

Analitik Çerezler

Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası


Bu işlem birkaç saniye sürebilir lütfen bekleyiniz.

TEK TİP SÖZLEŞME VE İSKONTO ORANI KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİMİZ

Tek Tip Sözleşme ve İskonto Oranı Konusundaki Görüşlerimiz

Eczanelerden kamu kurumlarına tek tip sözleşme yapılarak ilaç verilmesi ve tek bir iskonto yapılmasıyla ilgili pazarlık süreci sona yaklaşmaktadır. Bizlerle tartışılmayan, ancak duyumlarla bilgi sahibi olduğumuz gelişmeler karşısında, aşağıdaki görüşlerimizi eczacı kamuoyuyla paylaşmak istiyoruz:

Uzun bir süreden beri ayaktan tedavi gören SSK’lıların reçetelerinin serbest eczanelerden karşılanması şeklinde devam eden pazarlık süreci şimdi tüm kamu kurumlarını içine alacak şekilde yürütülmektedir. Bu pazarlıklardan devletin beklentisi, sektör tarafından yapılacak anlamlı bir iskonto ile kamu ilaç harcamalarını azaltmak ve böylece tasarruf sağlamaktır. İlaç sermayesi ise, tüm kamu kurumlarına yapacakları tek bir iskonto oranı ile bu tartışmaları bitirmeyi amaçlıyor. Sermayenin beklentisi, verecekleri iskonto karşılığında, devletin ilaç tüketimini sınırlandırma çabalarının ve ilaçtaki denetiminin ortadan kalkması noktasındadır.

Eczacılara gelince, kamu kurumlarına verdikleri ilaçların bedellerini tahsil etme güçlüklerini bugün hat safhada yaşamaktadırlar; yeni uygulama ile geri ödeme konusunda yine hiçbir güvence verilmemektedir. Dahası bugün eczacıların kamuya verdikleri %2,5 iskontonun %4-5’e çıkarılması pazarlık masasında konuşulmaktadır. Tüm bu çabalar ve pazarlıklar sonucunda kamuyu tatmin edecek bir tasarruf ortaya çıkmayacağı gibi ilaç harcamaları da artacaktır. Mevcut ilaç fiyat kararnamesi ve kamu kurumlarının irrasyonel ve denetlenemeyen ilaç alım sistemi bu olumsuzlukların başlıca nedenidir. Bu gerçekler ışığında aşağıdaki tespit ve önerilerimizi kamuoyunun değerlendirmesine sunarız:

1) 14 Şubat 2004 tarihli ilaç fiyat kararnamesi iptal edilmelidir. Yerine gerçek maliyetlerle, şeffaf, kamuda gerçek anlamda tasarrufu sağlayacak, eczacının meslek hakkını insanca yaşam koşullarını gözeterek belirleyen bir fiyatlandırma sistemi oluşturulmalıdır.
2) Eczacının kamu kurumlarına yapacağı iskonto oranı  %2,5’u aşmamalıdır.
3) Geri ödeme, tüm kurumlar için, sözleşmede vaat edilen sürede gerçekleşmeli ve bu konuda bir standart oluşturularak eczacılara güvence verilmelidir.
4) Dünyada birçok ülkede uygulanan, gerçek anlamda, firmalar düzeyinde rekabeti sağlayan ve kamunun ihtiyacı olan tasarrufun yolunu açacak olan ucuz eşdeğer ilaç uygulamasına tüm kamu kurumları hızla geçmelidir.
5) Bütçe Uygulama Talimatı, toplum sağlığını, hasta haklarını gözeten, akılcı kurallarla hazırlanmalı; tüm yurttaşlar arasında ilaç temininde eşitlik sağlayacak biçimde yeniden düzenlenmelidir.
6) Eğer sektör tarafından bir iskonto yapılacaksa, bu iskontodan sadece kamunun sosyal güvencesine sahip olan yurttaşlar değil, tüm yurttaşlar yararlanmalıdır.



İSTANBUL ECZACI ODASI
KOCAELİ ECZACI ODASI
BURSA ECZACI ODASI
SAMSUN ECZACI ODASI
TOKAT ECZACI ODASI
DİYARBAKIR ECZACI ODASI

 


TEK TİP SÖZLEŞME VE İSKONTO ORANI KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİMİZ. Tek Tip Sözleşme ve İskonto Oranı Konusundaki Görüşlerimiz Eczanelerden kamu kurumlarına tek tip sözleşme yapılarak ilaç verilmesi ve tek bir iskonto yapılmasıyla ilgili pazarlık süreci sona yaklaşmaktadır. Bizlerle tartışılmayan, ancak duyumlarla bilgi sahibi olduğumuz gelişmeler karşısında, aşağıdaki görüşlerimizi eczacı kamuoyuyla paylaşmak istiyoruz: Uzun bir süreden beri ayaktan tedavi gören SSK’lıların reçetelerinin serbest eczanelerden karşılanması şeklinde devam eden pazarlık süreci şimdi tüm kamu kurumlarını içine alacak şekilde yürütülmektedir. Bu pazarlıklardan devletin beklentisi, sektör tarafından yapılacak anlamlı bir iskonto ile kamu ilaç harcamalarını azaltmak ve böylece tasarruf sağlamaktır. İlaç sermayesi ise, tüm kamu kurumlarına yapacakları tek bir iskonto oranı ile bu tartışmaları bitirmeyi amaçlıyor. Sermayenin beklentisi, verecekleri iskonto karşılığında, devletin ilaç tüketimini sınırlandırma çabalarının ve ilaçtaki denetiminin ortadan kalkması noktasındadır. Eczacılara gelince, kamu kurumlarına verdikleri ilaçların bedellerini tahsil etme güçlüklerini bugün hat safhada yaşamaktadırlar; yeni uygulama ile geri ödeme konusunda yine hiçbir güvence verilmemektedir. Dahası bugün eczacıların kamuya verdikleri %2,5 iskontonun %4-5’e çıkarılması pazarlık masasında konuşulmaktadır. Tüm bu çabalar ve pazarlıklar sonucunda kamuyu tatmin edecek bir tasarruf ortaya çıkmayacağı gibi ilaç harcamaları da artacaktır. Mevcut ilaç fiyat kararnamesi ve kamu kurumlarının irrasyonel ve denetlenemeyen ilaç alım sistemi bu olumsuzlukların başlıca nedenidir. Bu gerçekler ışığında aşağıdaki tespit ve önerilerimizi kamuoyunun değerlendirmesine sunarız: 1) 14 Şubat 2004 tarihli ilaç fiyat kararnamesi iptal edilmelidir. Yerine gerçek maliyetlerle, şeffaf, kamuda gerçek anlamda tasarrufu sağlayacak, eczacının meslek hakkını insanca yaşam koşullarını gözeterek belirleyen bir fiyatlandırma sistemi oluşturulmalıdır. 2) Eczacının kamu kurumlarına yapacağı iskonto oranı  %2,5’u aşmamalıdır. 3) Geri ödeme, tüm kurumlar için, sözleşmede vaat edilen sürede gerçekleşmeli ve bu konuda bir standart oluşturularak eczacılara güvence verilmelidir. 4) Dünyada birçok ülkede uygulanan, gerçek anlamda, firmalar düzeyinde rekabeti sağlayan ve kamunun ihtiyacı olan tasarrufun yolunu açacak olan ucuz eşdeğer ilaç uygulamasına tüm kamu kurumları hızla geçmelidir. 5) Bütçe Uygulama Talimatı, toplum sağlığını, hasta haklarını gözeten, akılcı kurallarla hazırlanmalı; tüm yurttaşlar arasında ilaç temininde eşitlik sağlayacak biçimde yeniden düzenlenmelidir. 6) Eğer sektör tarafından bir iskonto yapılacaksa, bu iskontodan sadece kamunun sosyal güvencesine sahip olan yurttaşlar değil, tüm yurttaşlar yararlanmalıdır. İSTANBUL ECZACI ODASI KOCAELİ ECZACI ODASI BURSA ECZACI ODASI SAMSUN ECZACI ODASI TOKAT ECZACI ODASI DİYARBAKIR ECZACI ODASI