Çerez Ayarları

Web sitemizdeki içeriklerden en iyi şekilde yararlanmanızı sağlamak için 6698 Sayılı Kişisel Verilerin korunması Kanunu'na (KVKK) ve Avrupa Birliği Veri Koruma Tüzüğü'ne (GDPR) uygun olarak çerezleri kullanıyoruz. Sitenin düzgün çalışması için gerekli zorunlu çerezlerin kullanılmasını istemiyorsanız ziyaretinizi sonlandırmalısınız. Diğer çerezler yönünden ise lütfen tercihlerinizi belirleyiniz.

Analitik Çerezler

Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası


Bu işlem birkaç saniye sürebilir lütfen bekleyiniz.

E-Defter Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından 9 Şubat 2021 tarihli ve 31390 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 509)'nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 526) gereğince e-Faturaya geçen her mükellefin e-Defter müracaatını 31 Aralık 2021 saat 23.59’a kadar yapması zorunludur.

 

E-Defter müracaatı için öncelikle;

  • E- İmzanın ve/veya mali mühürün aktif olması gerekmektedir.
  • E-Defter gönderim periyodunu (1 Ay-3 Ay) mali müşaviriniz ile belirlemeniz gerekmektedir. Başvuru aşamasında aylık ya da 3 aylık e-Defter gönderim süresini seçmezseniz otomatik olarak 1 aylık periyot tanımlanmaktadır.

E-Defter müracaatı iki şekilde yapılır: 

  • Entegratör firma üzerinden (Kolaysoft, Logosoft vb.)                           
  • Mali müşavirin kullandığı programlar üzerinden (Luca, Zenon vb.)

 

ENTEGRATÖR FİRMA ÜZERİNDEN E-DEFTER BAŞVURUSU

 

Kolaysoft kullanıcısı iseniz;

Sistem üzerinden başvuru yapmak için eczacı kart şifreli alanına girmeniz gerekmektedir.  E-İmzanızın kayıtlı olduğu bilgisayardan müracaat yapacaksanız ilgili alana girdikten sonra sadece onay vermeniz yeterlidir. E-İmzanızın kayıtlı olmadığı bir bilgisayardan giriş yapıyorsanız önce e-İmzanızı yüklemeniz gerekmektedir. (Sistem üzerinden giriş yaptıktan sonra işlemi tamamlamazsanız fatura ekranınız kilitlenebilir. Bu durumda 08502599808 çağrı merkezini arayıp TC Kimlik Numaranızı söyleyerek işlemi iptal etmeniz gerekmektedir.)

 

https://portal.eczacikartfatura.com/accounting/login adresinden başvuru yapılabilmektedir.

 

 

Karşınıza çıkacak ekranda "Uyumlu Yazılım" bölümünde e-Defterinizin GİB’e gönderileceği e-Defter modül ismi seçilmelidir. Bunun için mali müşavirinizin kullanacağı modül ismi ya da Kolaydefter ismi seçilir.

 

"Defter Uygulama Başlangıç Tarihi"ne 01.01.2022 yazılmalıdır. Daha sonra TAMAM butonuna basılır.

 

 

Kolaysoft Üzerinden e-Defter Başvurusu Nasıl Yapılır?

 

 

  • Kolaysoft entegratör firmasıyla çalışmayan meslektaşlarımız da, Kolaysoft e-Dönüşüm Kampanyası kapsamında “e-Defter Başvuru ve e-Defter 2022 Yılı Saklama Hizmeti”nden ücretsiz olarak yararlanabilecektir.
  • Odamız aracılığıyla e-Fatura hizmeti alan meslektaşlarımız, Turkcell e-Defter hizmetinden de ücretsiz olarak faydalanacaktır.

 

MALİ MÜŞAVİR TARAFINDAN YAPILABİLECEK E-DEFTER BAŞVURUSU

 

Mali müşaviriniz  https://uyg.edefter.gov.tr/edefterbasvuru/ adresinden ya da e-Fatura hizmeti aldığınız entegratör firma üzerinden, mali mühürünüzü ya da e-imzanızı kullanarak başvuru yapabilmektedir.

 

 

MALİ MÜHÜR

Elektronik defter başvuru aşamasında ve elektronik defterlerin ve bunlara ilişkin beratların imzalanması süresince kullanılacaktır. Aynı işlemler e-İmzanız ile de yapılabilir.

Gelir İdaresi Başkanlığı 2022 yılı e-Defter gönderiminin mali mühürsüz yapılabilmesi için bir çalışma başlatmıştır, bu çalışma Mart ayında tamamlanırsa mali mühüre gerek kalmadan e-Defter gönderimi sağlanabilecektir.  Bu çalışma tamamlanamazsa Mart ayında mali müşavirlerinize vermek üzere  mali mühürü TÜBİTAK-BİLGEM Kamu Sertifikasyon Merkezinden temin edebilirsiniz.

Mali mühürün geçerlilik süresi üç yıldır. Mali mühür başvurusu için;

https://mportal.kamusm.gov.tr/bp/edf.go

 

 

ZAMAN DAMGASI

Herhangi bir kesinti veya sistem arızası nedeni ile beratların bakanlık tarafından onaylanması işleminin gerçekleştirilememesi durumunda söz konusu beratlar, gerçek kişi mükellefler için nitelikli elektronik imza veya mali mühür, tüzel kişi, kamu kurum ve kuruluşları ile tüzel kişiliği olmayan ortaklıklar için mali mühür ile zaman damgalı olarak imzalanacak veya onaylanacaktır. Bu kapsamda kullanılacak olan zaman damgaları TÜBİTAK-BİLGEM Kamu Sertifikasyon Merkezi’nden https://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/basvurular/zd/  adresinden temin edilecektir.

Zaman damgası temini zorunlu olmayıp isteğe bağlıdır.

 

 

E-DEFTER BERATI

Berat; GİB’e gönderilmek için hazırlanan, bir defterin içeriğinden elde edilen ve defterin özeti niteliğinde olan XML türünde elektronik bir belgedir.

Eczaneler bilanço usulüne göre yevmiye defteri, Defteri Kebir (Büyük Defter) ve envanter defteri tutmak zorundadır.

E-defter uygulamasına tabii olan defterler Yevmiye Defteri ve Defteri Kebirdir (Büyük Defter). Her iki defterin içerdiği mali kayıtlar birebir aynı olmalıdır. E-defter beratlarının bir kopyasının on yıl boyunca saklanması gerekmektedir. İkinci kopyası elektronik ortamda GİB’e gönderilecektir.

Elektronik ortamda hazırlanan Yevmiye Defteri ve Defteri Kebir (Büyük) için noter onayı yapılmayacaktır. Ancak kağıt ortamda hazırlanan envanter defteri için noter onayı yapılması gerekmektedir. 

 

 

E-DEFTER BERAT GÖNDERİM PERİYODU

 

E-Defter Hakkında Bilinmesi Gerekenler. Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından 9 Şubat 2021 tarihli ve 31390 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 509)'nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 526) gereğince e-Faturaya geçen her mükellefin e-Defter müracaatını 31 Aralık 2021 saat 23.59’a kadar yapması zorunludur. E-Defter müracaatı için öncelikle; E- İmzanın ve/veya mali mühürün aktif olması gerekmektedir. E-Defter gönderim periyodunu (1 Ay-3 Ay) mali müşaviriniz ile belirlemeniz gerekmektedir. Başvuru aşamasında aylık ya da 3 aylık e-Defter gönderim süresini seçmezseniz otomatik olarak 1 aylık periyot tanımlanmaktadır. E-Defter müracaatı iki şekilde yapılır: Entegratör firma üzerinden (Kolaysoft, Logosoft vb.) Mali müşavirin kullandığı programlar üzerinden (Luca, Zenon vb.) ENTEGRATÖR FİRMA ÜZERİNDEN E-DEFTER BAŞVURUSU Kolaysoft kullanıcısı iseniz; Sistem üzerinden başvuru yapmak için eczacı kart şifreli alanına girmeniz gerekmektedir. E-İmzanızın kayıtlı olduğu bilgisayardan müracaat yapacaksanız ilgili alana girdikten sonra sadece onay vermeniz yeterlidir. E-İmzanızın kayıtlı olmadığı bir bilgisayardan giriş yapıyorsanız önce e-İmzanızı yüklemeniz gerekmektedir. (Sistem üzerinden giriş yaptıktan sonra işlemi tamamlamazsanız fatura ekranınız kilitlenebilir. Bu durumda 08502599808 çağrı merkezini arayıp TC Kimlik Numaranızı söyleyerek işlemi iptal etmeniz gerekmektedir.) https://portal.eczacikartfatura.com/accounting/login adresinden başvuru yapılabilmektedir. Karşınıza çıkacak ekranda "Uyumlu Yazılım" bölümünde e-Defterinizin GİB’e gönderileceği e-Defter modül ismi seçilmelidir. Bunun için mali müşavirinizin kullanacağı modül ismi ya da Kolaydefter ismi seçilir. "Defter Uygulama Başlangıç Tarihi"ne 01.01.2022 yazılmalıdır. Daha sonra TAMAM butonuna basılır. Kolaysoft Üzerinden e-Defter Başvurusu Nasıl Yapılır? Kolaysoft entegratör firmasıyla çalışmayan meslektaşlarımız da, Kolaysoft e-Dönüşüm Kampanyası kapsamında “e-Defter Başvuru ve e-Defter 2022 Yılı Saklama Hizmeti”nden ücretsiz olarak yararlanabilecektir. Odamız aracılığıyla e-Fatura hizmeti alan meslektaşlarımız, Turkcell e-Defter hizmetinden de ücretsiz olarak faydalanacaktır. MALİ MÜŞAVİR TARAFINDAN YAPILABİLECEK E-DEFTER BAŞVURUSU Mali müşaviriniz https://uyg.edefter.gov.tr/edefterbasvuru/ adresinden ya da e-Fatura hizmeti aldığınız entegratör firma üzerinden, mali mühürünüzü ya da e-imzanızı kullanarak başvuru yapabilmektedir. MALİ MÜHÜR Elektronik defter başvuru aşamasında ve elektronik defterlerin ve bunlara ilişkin beratların imzalanması süresince kullanılacaktır. Aynı işlemler e-İmzanız ile de yapılabilir. Gelir İdaresi Başkanlığı 2022 yılı e-Defter gönderiminin mali mühürsüz yapılabilmesi için bir çalışma başlatmıştır, bu çalışma Mart ayında tamamlanırsa mali mühüre gerek kalmadan e-Defter gönderimi sağlanabilecektir. Bu çalışma tamamlanamazsa Mart ayında mali müşavirlerinize vermek üzere mali mühürü TÜBİTAK-BİLGEM Kamu Sertifikasyon Merkezinden temin edebilirsiniz. Mali mühürün geçerlilik süresi üç yıldır. Mali mühür başvurusu için; https://mportal.kamusm.gov.tr/bp/edf.go ZAMAN DAMGASI Herhangi bir kesinti veya sistem arızası nedeni ile beratların bakanlık tarafından onaylanması işleminin gerçekleştirilememesi durumunda söz konusu beratlar, gerçek kişi mükellefler için nitelikli elektronik imza veya mali mühür, tüzel kişi, kamu kurum ve kuruluşları ile tüzel kişiliği olmayan ortaklıklar için mali mühür ile zaman damgalı olarak imzalanacak veya onaylanacaktır. Bu kapsamda kullanılacak olan zaman damgaları TÜBİTAK-BİLGEM Kamu Sertifikasyon Merkezi’ndenhttps://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/basvurular/zd/ adresinden temin edilecektir. Zaman damgası temini zorunlu olmayıp isteğe bağlıdır. E-DEFTER BERATI Berat; GİB’e gönderilmek için hazırlanan, bir defterin içeriğinden elde edilen ve defterin özeti niteliğinde olan XML türünde elektronik bir belgedir. Eczaneler bilanço usulüne göre yevmiye defteri, Defteri Kebir (Büyük Defter) ve envanter defteri tutmak zorundadır. E-defter uygulamasına tabii olan defterler Yevmiye Defteri ve Defteri Kebirdir (Büyük Defter). Her iki defterin içerdiği mali kayıtlar birebir aynı olmalıdır. E-defter beratlarının bir kopyasının on yıl boyunca saklanması gerekmektedir. İkinci kopyası elektronik ortamda GİB’e gönderilecektir. Elektronik ortamda hazırlanan Yevmiye Defteri ve Defteri Kebir (Büyük) için noter onayı yapılmayacaktır. Ancak kağıt ortamda hazırlanan envanter defteri için noter onayı yapılması gerekmektedir. E-DEFTER BERAT GÖNDERİM PERİYODU