Web sitemizdeki içeriklerden en iyi şekilde yararlanmanızı sağlamak için 6698 Sayılı Kişisel Verilerin korunması Kanunu'na (KVKK) ve Avrupa Birliği Veri Koruma Tüzüğü'ne (GDPR) uygun olarak çerezleri kullanıyoruz. Sitenin düzgün çalışması için gerekli zorunlu çerezlerin kullanılmasını istemiyorsanız ziyaretinizi sonlandırmalısınız. Diğer çerezler yönünden ise lütfen tercihlerinizi belirleyiniz.
İEO Kayıt Tarihi: 13.06.2022 / 13:45 Görüntüleme: 23929
Bilindiği üzere, 509 Sıra No.lu VUK Genel Tebliği’nin (526 Sıra No.lu VUK Tebliği ile eklenen) “V.10. e-Belgelere İlişkin İptal/İtiraz, İhbar ve İhtarların Bildirilmesi” başlıklı bölümünde e-Belge iptal işlemleri ile Türk Ticaret Kanunu’nun 18’inci maddesinin üçüncü fıkrası uyarınca noter aracılığıyla, taahhütlü mektupla, telgrafla veya güvenli elektronik imza kullanılarak kayıtlı elektronik posta sistemi ile yapılan ihbar veya ihtarların , 1/5/2021 tarihinden itibaren, ebelge.gib.gov.tr adresinde yayımlanacak kılavuzda belirtilen usul, esas ve süreler içinde, elektronik ortamda Başkanlık bilgi işlem sistemine bildirilmesi zorunluluğu getirilmiştir. Bu çerçevede konuya ilişkin “e-Arşiv Uygulamaları (e-Arşiv Fatura, e-SMM) İptal,İhtar/İtiraz Bildirim Kılavuzu” ile “e-Fatura İptal, İhtar/İtiraz Bildirim Kılavuzu” ebelge.gib.gov.tr adresinde yayımlanmıştır.
GİB E-Fatura Uygulaması İptal, İhtar/İtiraz Bildirim Kılavuzu için tıklayınız.
Eczaneler tarafından ticari faaliyetlere istinaden “Temel Fatura” ve “Ticari Fatura” olmak üzere iki çeşit e-Fatura düzenlenmektedir. Bu faturaların iptal edilmesi gerektiği durumlarda;
Ticari e-Fatura gönderiminde karşı tarafa onay ve ret seçenekleri sunulmaktadır. Faturanın alıcıya iletildiği tarihten itibaren 8 günlük süre içinde e-Fatura sistemi içinden “Ret Uygulama Yanıtı” ile iptal işlemi yapılabilmektedir.
Kullanılan e-Fatura programı üzerinden temel fatura düzenlediğinde e-Fatura karşı tarafın müdahalesine gerek olmadan otomatik olarak onaylanır. Bu faturaların iptali gerektiğinde ebelge.gib.gov.tr adresinde yer alan E-FATURA İPTAL/İTİRAZ PORTALI üzerinden, e-Faturaya taraf mükelleflerin, e-Faturanın alıcısına iletildiği tarihten itibaren 8 günlük süre içerisinde mali mühür ya da elektronik imzalarını kullanmak suretiyle, İPTAL TALEBİ OLUŞTURMALARINA ve/veya kendilerine iptal talebi iletilen e-Faturalara ilişkin İPTAL TALEPLERİNİ ONAYLAMALARINA ya da REDDETMELERİNE imkan getirilmiştir.
8 günü aşan sürelerde sistem talep oluşturulmasına ya da talebin onaylanmasına imkan vermemektedir. Söz konusu portaldan kılavuz ile belirlenen usul ve esaslar dahilinde iptali onaylanan faturalar, İPTAL edilmiş faturalar olarak değerlendirilecektir.
E-Fatura İptal / İtiraz Portalı için tıklayınız.
HATALI KESİLMİŞ SGK E-FATURALARININ İPTAL İŞLEMLERİ
SGK faturaları temel fatura olarak düzenlenmektedir. Bu faturanın iptali gereken durumlarda;
https://portal.efatura.gov.tr/FaturaIptal/ adresinden başvuru yapılması, ayrıca aşağıdaki form doldurularak (ıslak imza ve kaşeli) SGK’ya kargo veya elden iletilmesi gerekmektedir. Form doldurulurken;
*İptali istenen döküm numarası ve fatura numarası bölümüne, hatalı girilen e-fatura bilgileri girilecektir.
*Ödenecek döküm numarası ve fatura numarası bölümüne, doğru şekilde düzenlenmiş e-Fatura bilgileri girilecektir.
SGK E-Fatura İptal Dilekçe Örneği.
KARGO ADRESİ:
SGK Süreyyapaşa Sağlık Sosyal Güvenlik Merkezi Evrak Kayıt Birimi
Süreyyapaşa Mah. Başıbüyük Cad. Süreyyapaşa Ormanı - 34854
Maltepe / İstanbul
04.09.2025 / 10:12 6049
01.09.2025 / 12:49 1608
02.09.2025 / 14:44 1008
05.09.2025 / 13:37 945
04.09.2025 / 09:45 716