İSTANBUL İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ'NÜ VE İSTANBUL DEFTERDARLIĞI
MUHASEBE MÜDÜRLÜĞÜ'NÜ ZİYARET ETTİK
Yönetim Kurulumuz Yeşil
Kart'lı yurttaşlarımızın reçetelerini karşılayan meslektaşlarımızın, yaşadıkları
sorunları aktarmak üzere İl Sağlık Müdürlüğü'nden randevu alarak, sorumlu Müdür
Yardımcısı Dr. Ufuk DEMİRALP ile görüştü.
Ödeme gecikmelerinden iade
reçetelere, Saymanlık'larda yaşanan sorunlardan Reçete Provizyon Sistemine kadar
her konuda yapılan değerlendirmeleri başlıklar halinde aşağıda bilgilerinize
sunuyoruz.
-
Uygulamanın başlangıcından itibaren özellikle
ilk iki ayda Sağlık Grup Başkanlıkları'ndaki personel eksikliğinden
kaynaklanan sorunlar tamamen aşılmıştır.
-
Reçetelerin kontrolleri, tesliminden sonra en
geç 30 iş günü (yaklaşık kırk gün) içinde görevli doktor ve eczacılar
tarafından yapılmakta, evraklar bekletilmeden İl Sağlık Müdürlüğü'ne
gönderilmektedir.
-
İl Sağlık Müdürlüğü'ne ulaşan faturalar (Her
Grup Başkanlığı haftanın belirli günlerinde reçeteleri teslim etmektedir),
aynı gün ikinci kontrolleri tamamlanarak ödemelerin yapılacağı ilgili Sağlık
Saymanlıklarına gönderilmektedir.
-
Sağlık Grup Başkanlıklarında yapılan kontroller
sırasında iade edilen reçetelerin, kısa sürede eksiklikleri tamamlanarak
kuruma teslim edilmesi gerekmektedir. Reçete düzeltmelerinde yaşanan
gecikmeler nedeniyle, bu reçetelere ait faturaların otuz iş günü süresi
içinde İl Sağlık Müdürlüğü'ne ulaşması mümkün olamamaktadır. İl Sağlık
Müdürlüğü'ne halen düzeltmeleri zamanında yapılmadığı için iki, üç ay
gecikme ile ulaşan faturalar vardır.
-
Meslektaşlarımız, Yeşil Kart'lı hastalara ait
reçeteleri Emekli Sandığı Provizyon Sistemini kullanarak karşılamaktadırlar.
Sağlık Grup Başkanlıklarında ise sözleşme protokolünde yer aldığı gibi,
reçete kontrolleri Bütçe Uygulama Talimatında belirtilen “Reçete Karşılama
Kuralları”na göre yapılmakta, Talimata uygun olmayan reçeteler iade
edilmektedir. T.C. Emekli Sandığı'nın Kurum Mensubu Emeklilerin reçete
hizmetlerinde uyguladığı değişik hükümlerin meslektaşlarımız tarafından
Yeşil Kartı olan hasta reçetelerine de aynen uygulanması, bu tip reçetelerin
iadesine sebep olmaktadır. (Örneğin, Emekli Sandığı raporlu hastalarında
rapor bilgileri bir kez bilgisayara kaydedildiğinde, daha sonra karşılanan
ve rapor kapsamında yer alan ilaçlar için, reçeteye Sağlık Kurulu Raporu
eklenmesi gerekmemesine rağmen, Yeşil Kart sahibi raporlu hastaların
reçetelerine her defasında kesinlikle rapor fotokopisi eklenmesi
zorunludur.)
-
Reçetelerin konulduğu zarfların yırtılmaya
karşı dayanıklı, dolgulu zarflardan seçilmesi, taşınma esnasında olası
reçete kayıplarının önüne geçecektir.
-
Yeşil Kart ödemelerinin ödeneğe bakılmaksızın
yapılmasını sağlayan Başbakanlık Genelgesi halen yürürlüktedir. Bu nedenle
meslektaşlarımıza ödenek yokluğu gerekçe gösterilerek ödeme yapılmaması,
gerçeği yansıtmamaktadır.
-
Ödemelerde yaşanan uzun süreli gecikmeler
İstanbul Defterdarlığı'na bağlı 1 ve 2 No’lu Sağlık Kurumları
Saymanlıklarından kaynaklanmaktadır. Bu birimlerde bekleyen çok fazla sayıda
evrak, zamanında işleme konulmadığından meslektaşlarımız düzenli ödeme
alamamaktadır. Sağlık Kurumları Saymanlıkları, İl Sağlık Müdürlüğü'nün
sorumluluk alanı dışında olduğundan, yaptığımız görüşmede ödeme
gecikmelerine yönelik taleplerimize olumlu bir cevap alınamamıştır.
-
Meslektaşlarımız evraklarının otuz (30) iş günü
sonunda Sağlık Grup Başkanlıkları tarafından kontrolleri tamamlandıktan
sonra, ilgili Sağlık Saymanlıklarına ulaşmadığını Yönetim Kurulumuza
ilettiği takdirde, İl Sağlık Müdürlüğü ile derhal temasa geçilerek bu tip
evrakların ilgili Saymanlıklara gönderilmesi sağlanacaktır. İl Sağlık
Müdürlüğü yetkilileri bu konuda her türlü desteği vereceklerini ve
meslektaşlarımıza ait evrakların zamanında saymanlıklara ulaşmasını
sağlayacaklarını yaptığımız görüşmede bizlere ilettiler.
İstanbul Eczacı Odası
Yönetim Kurulu olarak 18 Ekim 2005 Salı günü İstanbul Defterdarlığı Muhasebe
Müdürlüğü'nü ziyaret ederek, başta Sağlık Saymanlıklarında meslektaşlarımızın
yaşadığı sorunlar olmak üzere aşağıda başlıklar halinde yeralan taleplerimizi
Muhasebe Müdürü Sn. Ahmet Seçim GÜLDOĞAN'a ilettik.
·
Konsolide
Bütçeye Tabi Kurum ve Kuruluşların birçoğunun (Buna İst. Defterdarlığı'na bağlı
birimler de dahildir) 5 ayı aşkın bir süredir ödenekleri yoktur.
·
Ödeneği olan kurumlara ait reçetelerin ise kontrolleri
yapılmadığı gerekçesiyle ödemeleri durdurulmuştur.
·
Yeşil Kart
Sahibi hastalara ait ödeme evrakları hiçbir ödenek sorunu olmadığı halde 1 ve 2
no’lu Sağlık Kurumları Saymanlıklarında bekletilmekte, meslektaşlarımız mağdur
edilmektedir.
Güldoğan, ilettiğimiz
taleplerimizi haklı bularak sorunlarımızın çok kısa sürede çözüme kavuşturulması
için ilgili birimlerin uyarılacağını, öncelikle ödeneği olan reçete bedellerinin
derhal ödeneceğini, Sağlık Saymanlığında yaşanan tıkanıklığın çözüleceğini
tarafımıza bildirdi.
Yönetim Kurulumuz
önümüzdeki haftaya kadar taleplerimiz çözüme ulaştırılamazsa, öncelikle Sayın
İstanbul Defterdarımız ve daha sonra da Sayın Maliye Bakanı Müsteşarımızla
randevu alarak görüşecektir.
Bilgilerinize sunarız.
Saygılarımızla.
İstanbul Eczacı Odası
Yönetim Kurulu
İSTANBUL İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ'NÜ VE İSTANBUL DEFTERDARLIĞI MUHASEBE MÜDÜRLÜĞÜ'NÜ ZİYARET ETTİK.
İSTANBUL İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ'NÜ VE İSTANBUL DEFTERDARLIĞI
MUHASEBE MÜDÜRLÜĞÜ'NÜ ZİYARET ETTİK
Yönetim Kurulumuz Yeşil
Kart'lı yurttaşlarımızın reçetelerini karşılayan meslektaşlarımızın, yaşadıkları
sorunları aktarmak üzere İl Sağlık Müdürlüğü'nden randevu alarak, sorumlu Müdür
Yardımcısı Dr. Ufuk DEMİRALP ile görüştü.
Ödeme gecikmelerinden iade
reçetelere, Saymanlık'larda yaşanan sorunlardan Reçete Provizyon Sistemine kadar
her konuda yapılan değerlendirmeleri başlıklar halinde aşağıda bilgilerinize
sunuyoruz.
Uygulamanın başlangıcından itibaren özellikle
ilk iki ayda Sağlık Grup Başkanlıkları'ndaki personel eksikliğinden
kaynaklanan sorunlar tamamen aşılmıştır.
Reçetelerin kontrolleri, tesliminden sonra en
geç 30 iş günü (yaklaşık kırk gün) içinde görevlidoktor ve eczacılar
tarafından yapılmakta, evraklar bekletilmeden İl Sağlık Müdürlüğü'ne
gönderilmektedir.
İl Sağlık Müdürlüğü'ne ulaşan faturalar (Her
Grup Başkanlığı haftanın belirli günlerinde reçeteleri teslim etmektedir),
aynı gün ikinci kontrolleri tamamlanarak ödemelerin yapılacağı ilgili Sağlık
Saymanlıklarına gönderilmektedir.
Sağlık Grup Başkanlıklarında yapılan kontroller
sırasında iade edilen reçetelerin, kısa sürede eksiklikleri tamamlanarak
kuruma teslim edilmesi gerekmektedir. Reçete düzeltmelerinde yaşanan
gecikmeler nedeniyle, bu reçetelere ait faturaların otuz iş günü süresi
içinde İl Sağlık Müdürlüğü'ne ulaşması mümkün olamamaktadır. İl Sağlık
Müdürlüğü'ne halen düzeltmeleri zamanında yapılmadığı için iki, üç ay
gecikme ile ulaşan faturalar vardır.
Meslektaşlarımız, Yeşil Kart'lı hastalara ait
reçeteleri Emekli Sandığı Provizyon Sistemini kullanarak karşılamaktadırlar.
Sağlık Grup Başkanlıklarında ise sözleşme protokolünde yer aldığı gibi,
reçete kontrolleri Bütçe Uygulama Talimatında belirtilen “Reçete Karşılama
Kuralları”na göre yapılmakta, Talimata uygun olmayan reçeteler iade
edilmektedir. T.C. Emekli Sandığı'nın Kurum Mensubu Emeklilerin reçete
hizmetlerinde uyguladığı değişik hükümlerin meslektaşlarımız tarafından
Yeşil Kartı olan hasta reçetelerine de aynen uygulanması, bu tip reçetelerin
iadesine sebep olmaktadır. (Örneğin, Emekli Sandığı raporlu hastalarında
rapor bilgileri bir kez bilgisayara kaydedildiğinde, daha sonra karşılanan
ve rapor kapsamında yer alan ilaçlar için, reçeteye Sağlık Kurulu Raporu
eklenmesi gerekmemesine rağmen, Yeşil Kart sahibi raporlu hastaların
reçetelerine her defasında kesinlikle rapor fotokopisi eklenmesi
zorunludur.)
Reçetelerin konulduğu zarfların yırtılmaya
karşı dayanıklı, dolgulu zarflardan seçilmesi, taşınma esnasında olası
reçete kayıplarının önüne geçecektir.
Yeşil Kart ödemelerinin ödeneğe bakılmaksızın
yapılmasını sağlayan Başbakanlık Genelgesi halen yürürlüktedir. Bu nedenle
meslektaşlarımıza ödenek yokluğu gerekçe gösterilerek ödeme yapılmaması,
gerçeği yansıtmamaktadır.
Ödemelerde yaşanan uzun süreli gecikmeler
İstanbul Defterdarlığı'na bağlı 1 ve 2 No’lu Sağlık Kurumları
Saymanlıklarından kaynaklanmaktadır. Bu birimlerde bekleyen çok fazla sayıda
evrak, zamanında işleme konulmadığından meslektaşlarımız düzenli ödeme
alamamaktadır. Sağlık Kurumları Saymanlıkları, İl Sağlık Müdürlüğü'nün
sorumluluk alanı dışında olduğundan, yaptığımız görüşmede ödeme
gecikmelerine yönelik taleplerimize olumlu bir cevap alınamamıştır.
Meslektaşlarımız evraklarının otuz (30) iş günü
sonunda Sağlık Grup Başkanlıkları tarafından kontrolleri tamamlandıktan
sonra, ilgili Sağlık Saymanlıklarına ulaşmadığını Yönetim Kurulumuza
ilettiği takdirde, İl Sağlık Müdürlüğü ile derhal temasa geçilerek bu tip
evrakların ilgili Saymanlıklara gönderilmesi sağlanacaktır. İl Sağlık
Müdürlüğü yetkilileri bu konuda her türlü desteği vereceklerini ve
meslektaşlarımıza ait evrakların zamanında saymanlıklara ulaşmasını
sağlayacaklarını yaptığımız görüşmede bizlere ilettiler.
İstanbul Eczacı Odası
Yönetim Kurulu olarak 18 Ekim 2005 Salı günü İstanbul Defterdarlığı Muhasebe
Müdürlüğü'nü ziyaret ederek, başta Sağlık Saymanlıklarında meslektaşlarımızın
yaşadığı sorunlar olmak üzere aşağıda başlıklar halinde yeralan taleplerimizi
Muhasebe Müdürü Sn. Ahmet Seçim GÜLDOĞAN'a ilettik.
·
Konsolide
Bütçeye Tabi Kurum ve Kuruluşların birçoğunun (Buna İst. Defterdarlığı'na bağlı
birimler de dahildir) 5 ayı aşkın bir süredir ödenekleri yoktur.
·
Ödeneği olan kurumlara ait reçetelerin ise kontrolleri
yapılmadığı gerekçesiyle ödemeleri durdurulmuştur.
·
Yeşil Kart
Sahibi hastalara ait ödeme evrakları hiçbir ödenek sorunu olmadığı halde 1 ve 2
no’lu Sağlık Kurumları Saymanlıklarında bekletilmekte, meslektaşlarımız mağdur
edilmektedir.
Güldoğan, ilettiğimiz
taleplerimizi haklı bularak sorunlarımızın çok kısa sürede çözüme kavuşturulması
için ilgili birimlerin uyarılacağını, öncelikle ödeneği olan reçete bedellerinin
derhal ödeneceğini, Sağlık Saymanlığında yaşanan tıkanıklığın çözüleceğini
tarafımıza bildirdi.
Yönetim Kurulumuz
önümüzdeki haftaya kadar taleplerimiz çözüme ulaştırılamazsa, öncelikle Sayın
İstanbul Defterdarımız ve daha sonra da SayınMaliye Bakanı Müsteşarımızla
randevu alarak görüşecektir.
Bilgilerinize sunarız.
Saygılarımızla.
İstanbul Eczacı Odası
Yönetim Kurulu