Çerez Ayarları

Web sitemizdeki içeriklerden en iyi şekilde yararlanmanızı sağlamak için 6698 Sayılı Kişisel Verilerin korunması Kanunu'na (KVKK) ve Avrupa Birliği Veri Koruma Tüzüğü'ne (GDPR) uygun olarak çerezleri kullanıyoruz. Sitenin düzgün çalışması için gerekli zorunlu çerezlerin kullanılmasını istemiyorsanız ziyaretinizi sonlandırmalısınız. Diğer çerezler yönünden ise lütfen tercihlerinizi belirleyiniz.

Analitik Çerezler

Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası


Bu işlem birkaç saniye sürebilir lütfen bekleyiniz.

İSTANBUL İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ'NÜ VE İSTANBUL DEFTERDARLIĞI MUHASEBE MÜDÜRLÜĞÜ'NÜ ZİYARET ETTİK

İSTANBUL İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ'NÜ VE İSTANBUL DEFTERDARLIĞI MUHASEBE MÜDÜRLÜĞÜ'NÜ ZİYARET ETTİK

Yönetim Kurulumuz Yeşil Kart'lı yurttaşlarımızın reçetelerini karşılayan meslektaşlarımızın, yaşadıkları sorunları aktarmak üzere İl Sağlık Müdürlüğü'nden randevu alarak, sorumlu Müdür Yardımcısı Dr. Ufuk DEMİRALP ile görüştü.

Ödeme gecikmelerinden iade reçetelere, Saymanlık'larda yaşanan sorunlardan Reçete Provizyon Sistemine kadar her konuda yapılan değerlendirmeleri başlıklar halinde aşağıda bilgilerinize sunuyoruz.

  • Uygulamanın başlangıcından itibaren özellikle ilk iki ayda Sağlık Grup Başkanlıkları'ndaki personel eksikliğinden kaynaklanan sorunlar tamamen aşılmıştır.
  • Reçetelerin kontrolleri, tesliminden sonra en geç 30 iş günü (yaklaşık kırk gün) içinde görevli doktor ve eczacılar tarafından yapılmakta, evraklar bekletilmeden İl Sağlık Müdürlüğü'ne gönderilmektedir.
  • İl Sağlık Müdürlüğü'ne ulaşan faturalar (Her Grup Başkanlığı haftanın belirli günlerinde reçeteleri teslim etmektedir), aynı gün ikinci kontrolleri tamamlanarak ödemelerin yapılacağı ilgili Sağlık Saymanlıklarına gönderilmektedir.
  • Sağlık Grup Başkanlıklarında yapılan kontroller sırasında iade edilen reçetelerin, kısa sürede eksiklikleri tamamlanarak kuruma teslim edilmesi gerekmektedir.  Reçete düzeltmelerinde yaşanan gecikmeler nedeniyle, bu reçetelere ait faturaların otuz iş günü süresi içinde İl Sağlık Müdürlüğü'ne ulaşması mümkün olamamaktadır. İl Sağlık Müdürlüğü'ne halen düzeltmeleri zamanında yapılmadığı için iki, üç ay gecikme ile ulaşan faturalar vardır.
  • Meslektaşlarımız, Yeşil Kart'lı hastalara ait reçeteleri Emekli Sandığı Provizyon Sistemini kullanarak karşılamaktadırlar. Sağlık Grup Başkanlıklarında ise sözleşme protokolünde yer aldığı gibi, reçete kontrolleri Bütçe Uygulama Talimatında belirtilen “Reçete Karşılama Kuralları”na göre yapılmakta, Talimata uygun olmayan reçeteler iade edilmektedir. T.C. Emekli Sandığı'nın Kurum Mensubu Emeklilerin reçete hizmetlerinde uyguladığı değişik hükümlerin meslektaşlarımız tarafından Yeşil Kartı olan hasta reçetelerine de aynen uygulanması, bu tip reçetelerin iadesine sebep olmaktadır. (Örneğin, Emekli Sandığı raporlu hastalarında rapor bilgileri bir kez bilgisayara kaydedildiğinde, daha sonra karşılanan ve rapor kapsamında yer alan ilaçlar için, reçeteye Sağlık Kurulu Raporu eklenmesi gerekmemesine rağmen, Yeşil Kart sahibi raporlu hastaların reçetelerine her defasında kesinlikle rapor fotokopisi eklenmesi zorunludur.)
  • Reçetelerin konulduğu zarfların yırtılmaya karşı dayanıklı, dolgulu zarflardan seçilmesi, taşınma esnasında olası reçete kayıplarının önüne geçecektir.
  • Yeşil Kart ödemelerinin ödeneğe bakılmaksızın yapılmasını sağlayan Başbakanlık Genelgesi halen yürürlüktedir. Bu nedenle meslektaşlarımıza ödenek yokluğu gerekçe gösterilerek ödeme yapılmaması, gerçeği yansıtmamaktadır.
  • Ödemelerde yaşanan uzun süreli gecikmeler İstanbul Defterdarlığı'na bağlı 1 ve 2 No’lu Sağlık Kurumları Saymanlıklarından kaynaklanmaktadır. Bu birimlerde bekleyen çok fazla sayıda evrak, zamanında işleme konulmadığından meslektaşlarımız düzenli ödeme alamamaktadır. Sağlık Kurumları Saymanlıkları, İl Sağlık Müdürlüğü'nün sorumluluk alanı dışında olduğundan, yaptığımız görüşmede ödeme gecikmelerine yönelik taleplerimize olumlu bir cevap alınamamıştır.
  • Meslektaşlarımız evraklarının otuz (30) iş günü sonunda Sağlık Grup Başkanlıkları tarafından kontrolleri tamamlandıktan sonra, ilgili Sağlık Saymanlıklarına ulaşmadığını Yönetim Kurulumuza ilettiği takdirde, İl Sağlık Müdürlüğü ile derhal temasa geçilerek bu tip evrakların ilgili Saymanlıklara gönderilmesi sağlanacaktır. İl Sağlık Müdürlüğü yetkilileri bu konuda her türlü desteği vereceklerini ve meslektaşlarımıza ait evrakların zamanında saymanlıklara ulaşmasını sağlayacaklarını yaptığımız görüşmede bizlere ilettiler.

İstanbul Eczacı Odası Yönetim Kurulu olarak 18 Ekim 2005 Salı günü İstanbul Defterdarlığı Muhasebe Müdürlüğü'nü ziyaret ederek, başta Sağlık Saymanlıklarında meslektaşlarımızın yaşadığı sorunlar olmak üzere aşağıda başlıklar halinde yeralan taleplerimizi Muhasebe Müdürü Sn. Ahmet Seçim GÜLDOĞAN'a ilettik.

·         Konsolide Bütçeye Tabi Kurum ve Kuruluşların birçoğunun (Buna İst. Defterdarlığı'na bağlı birimler de dahildir) 5 ayı aşkın bir süredir ödenekleri yoktur.

·         Ödeneği olan kurumlara ait reçetelerin ise kontrolleri yapılmadığı gerekçesiyle ödemeleri durdurulmuştur.

·         Yeşil Kart Sahibi hastalara ait ödeme evrakları hiçbir ödenek sorunu olmadığı halde 1 ve 2 no’lu Sağlık Kurumları Saymanlıklarında bekletilmekte, meslektaşlarımız mağdur edilmektedir.

Güldoğan, ilettiğimiz taleplerimizi haklı bularak sorunlarımızın çok kısa sürede çözüme kavuşturulması için ilgili birimlerin uyarılacağını, öncelikle ödeneği olan reçete bedellerinin derhal ödeneceğini, Sağlık Saymanlığında yaşanan tıkanıklığın çözüleceğini tarafımıza bildirdi.

Yönetim Kurulumuz önümüzdeki haftaya kadar taleplerimiz çözüme ulaştırılamazsa, öncelikle Sayın İstanbul Defterdarımız ve daha sonra da Sayın Maliye Bakanı Müsteşarımızla randevu alarak görüşecektir.

Bilgilerinize sunarız.

Saygılarımızla.

İstanbul Eczacı Odası

Yönetim Kurulu

 

 

 

 

İSTANBUL İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ'NÜ VE İSTANBUL DEFTERDARLIĞI MUHASEBE MÜDÜRLÜĞÜ'NÜ ZİYARET ETTİK. İSTANBUL İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ'NÜ VE İSTANBUL DEFTERDARLIĞI MUHASEBE MÜDÜRLÜĞÜ'NÜ ZİYARET ETTİK Yönetim Kurulumuz Yeşil Kart'lı yurttaşlarımızın reçetelerini karşılayan meslektaşlarımızın, yaşadıkları sorunları aktarmak üzere İl Sağlık Müdürlüğü'nden randevu alarak, sorumlu Müdür Yardımcısı Dr. Ufuk DEMİRALP ile görüştü. Ödeme gecikmelerinden iade reçetelere, Saymanlık'larda yaşanan sorunlardan Reçete Provizyon Sistemine kadar her konuda yapılan değerlendirmeleri başlıklar halinde aşağıda bilgilerinize sunuyoruz. Uygulamanın başlangıcından itibaren özellikle ilk iki ayda Sağlık Grup Başkanlıkları'ndaki personel eksikliğinden kaynaklanan sorunlar tamamen aşılmıştır. Reçetelerin kontrolleri, tesliminden sonra en geç 30 iş günü (yaklaşık kırk gün) içinde görevlidoktor ve eczacılar tarafından yapılmakta, evraklar bekletilmeden İl Sağlık Müdürlüğü'ne gönderilmektedir. İl Sağlık Müdürlüğü'ne ulaşan faturalar (Her Grup Başkanlığı haftanın belirli günlerinde reçeteleri teslim etmektedir), aynı gün ikinci kontrolleri tamamlanarak ödemelerin yapılacağı ilgili Sağlık Saymanlıklarına gönderilmektedir. Sağlık Grup Başkanlıklarında yapılan kontroller sırasında iade edilen reçetelerin, kısa sürede eksiklikleri tamamlanarak kuruma teslim edilmesi gerekmektedir. Reçete düzeltmelerinde yaşanan gecikmeler nedeniyle, bu reçetelere ait faturaların otuz iş günü süresi içinde İl Sağlık Müdürlüğü'ne ulaşması mümkün olamamaktadır. İl Sağlık Müdürlüğü'ne halen düzeltmeleri zamanında yapılmadığı için iki, üç ay gecikme ile ulaşan faturalar vardır. Meslektaşlarımız, Yeşil Kart'lı hastalara ait reçeteleri Emekli Sandığı Provizyon Sistemini kullanarak karşılamaktadırlar. Sağlık Grup Başkanlıklarında ise sözleşme protokolünde yer aldığı gibi, reçete kontrolleri Bütçe Uygulama Talimatında belirtilen “Reçete Karşılama Kuralları”na göre yapılmakta, Talimata uygun olmayan reçeteler iade edilmektedir. T.C. Emekli Sandığı'nın Kurum Mensubu Emeklilerin reçete hizmetlerinde uyguladığı değişik hükümlerin meslektaşlarımız tarafından Yeşil Kartı olan hasta reçetelerine de aynen uygulanması, bu tip reçetelerin iadesine sebep olmaktadır. (Örneğin, Emekli Sandığı raporlu hastalarında rapor bilgileri bir kez bilgisayara kaydedildiğinde, daha sonra karşılanan ve rapor kapsamında yer alan ilaçlar için, reçeteye Sağlık Kurulu Raporu eklenmesi gerekmemesine rağmen, Yeşil Kart sahibi raporlu hastaların reçetelerine her defasında kesinlikle rapor fotokopisi eklenmesi zorunludur.) Reçetelerin konulduğu zarfların yırtılmaya karşı dayanıklı, dolgulu zarflardan seçilmesi, taşınma esnasında olası reçete kayıplarının önüne geçecektir. Yeşil Kart ödemelerinin ödeneğe bakılmaksızın yapılmasını sağlayan Başbakanlık Genelgesi halen yürürlüktedir. Bu nedenle meslektaşlarımıza ödenek yokluğu gerekçe gösterilerek ödeme yapılmaması, gerçeği yansıtmamaktadır. Ödemelerde yaşanan uzun süreli gecikmeler İstanbul Defterdarlığı'na bağlı 1 ve 2 No’lu Sağlık Kurumları Saymanlıklarından kaynaklanmaktadır. Bu birimlerde bekleyen çok fazla sayıda evrak, zamanında işleme konulmadığından meslektaşlarımız düzenli ödeme alamamaktadır. Sağlık Kurumları Saymanlıkları, İl Sağlık Müdürlüğü'nün sorumluluk alanı dışında olduğundan, yaptığımız görüşmede ödeme gecikmelerine yönelik taleplerimize olumlu bir cevap alınamamıştır. Meslektaşlarımız evraklarının otuz (30) iş günü sonunda Sağlık Grup Başkanlıkları tarafından kontrolleri tamamlandıktan sonra, ilgili Sağlık Saymanlıklarına ulaşmadığını Yönetim Kurulumuza ilettiği takdirde, İl Sağlık Müdürlüğü ile derhal temasa geçilerek bu tip evrakların ilgili Saymanlıklara gönderilmesi sağlanacaktır. İl Sağlık Müdürlüğü yetkilileri bu konuda her türlü desteği vereceklerini ve meslektaşlarımıza ait evrakların zamanında saymanlıklara ulaşmasını sağlayacaklarını yaptığımız görüşmede bizlere ilettiler. İstanbul Eczacı Odası Yönetim Kurulu olarak 18 Ekim 2005 Salı günü İstanbul Defterdarlığı Muhasebe Müdürlüğü'nü ziyaret ederek, başta Sağlık Saymanlıklarında meslektaşlarımızın yaşadığı sorunlar olmak üzere aşağıda başlıklar halinde yeralan taleplerimizi Muhasebe Müdürü Sn. Ahmet Seçim GÜLDOĞAN'a ilettik. · Konsolide Bütçeye Tabi Kurum ve Kuruluşların birçoğunun (Buna İst. Defterdarlığı'na bağlı birimler de dahildir) 5 ayı aşkın bir süredir ödenekleri yoktur. · Ödeneği olan kurumlara ait reçetelerin ise kontrolleri yapılmadığı gerekçesiyle ödemeleri durdurulmuştur. · Yeşil Kart Sahibi hastalara ait ödeme evrakları hiçbir ödenek sorunu olmadığı halde 1 ve 2 no’lu Sağlık Kurumları Saymanlıklarında bekletilmekte, meslektaşlarımız mağdur edilmektedir. Güldoğan, ilettiğimiz taleplerimizi haklı bularak sorunlarımızın çok kısa sürede çözüme kavuşturulması için ilgili birimlerin uyarılacağını, öncelikle ödeneği olan reçete bedellerinin derhal ödeneceğini, Sağlık Saymanlığında yaşanan tıkanıklığın çözüleceğini tarafımıza bildirdi. Yönetim Kurulumuz önümüzdeki haftaya kadar taleplerimiz çözüme ulaştırılamazsa, öncelikle Sayın İstanbul Defterdarımız ve daha sonra da SayınMaliye Bakanı Müsteşarımızla randevu alarak görüşecektir. Bilgilerinize sunarız. Saygılarımızla. İstanbul Eczacı Odası Yönetim Kurulu