Web sitemizdeki içeriklerden en iyi şekilde yararlanmanızı sağlamak için 6698 Sayılı Kişisel Verilerin korunması Kanunu'na (KVKK) ve Avrupa Birliği Veri Koruma Tüzüğü'ne (GDPR) uygun olarak çerezleri kullanıyoruz. Sitenin düzgün çalışması için gerekli zorunlu çerezlerin kullanılmasını istemiyorsanız ziyaretinizi sonlandırmalısınız. Diğer çerezler yönünden ise lütfen tercihlerinizi belirleyiniz.
DİĞER Kayıt Tarihi: 27.10.2005 / 00:01 Görüntüleme: 2626
İSTANBUL DEFTARDARLIĞI İLE GÖRÜŞTÜK
Geçtiğimiz hafta içinde İstanbul Defterdarlığı Muhasebe Müdürlüğünü ziyaret ederek, ödemelerde yaşanan sıkıntılarımızı iletmiş, önerilerimiz doğrultusunda çözüm talebinde bulunmuştuk.
25 Ekim 2005 Salı günü de İstanbul Defterdarı Sayın M. Akif Ulusoy ile görüşerek, sorunlarımızı bu kez kendisine ilettik. Yeşil kartlı hastalara ait faturaların Sağlık Kurumları Saymanlıklarında bekletildiğini, bu faturaların ödenek sorunları olmadığı için bir an önce ödenmeleri gerektiğini, konsolide bütçeye tabi kurumların fatura bedellerinin bir kısmının ödenek olmadığı, kalanın ise ödenekleri geldiği halde zamanında kontrolleri yapılmadığından ödeme alamadığımızı bildirdik.
Ayrıca Sayın Defterdarımıza son dönem (Ekim-Kasım-Aralık) ödeneklerin 12.10.2005 tarih ve 20946 sayılı tel emri ile serbest bırakıldığını hatırlatarak, ita amirlerinin bir an önce ödenek talebinde bulunmalarının sağlanması için girişimde bulunmasını rica ettik.
İstanbul Defterdarı Sayın M. Akif Ersoy derhal sorumlularla görüşerek yardımcı olacağı sözünü verdi. Ayrıca ödenek sorunlarının önümüzdeki dönemde de sürebileceği göz önüne alınarak, meslektaşlarımızın düzenli ödeme alabilecekleri bir projeleri olduğunu, ancak bu projenin hayata geçebilmesi için yürürlükte olan yasaların bir engel teşkil edip etmediğinin araştırıldığı; bu konudaki gelişmeleri daha sonra Yönetim Kurulu ile paylaşacağını iletti.
Yaptığımız bu görüşmenin ardından, aynı gün öğleden sonra sayın defterdar Yönetim Kurulumuzu arayarak, sorunlarımızın çözülmesi konusunda muhasebe müdürüne gerekli talimatı verdiğini ileterek, bizleri detayları görüşmek üzere muhasebe müdürü Sayın Ahmet Seçim Gündoğan ile görüşmeye davet etti.
26 Ekim 2005 Çarşamba günü Defterdarlık Muhasebe Müdürü Sayın Ahmet Seçim Gündoğan ile yaptığımız toplantıda, Yönetim Kurulumuza iletilen bilgileri aşağıda başlıklar halinde dikkatinize sunuyoruz.
a- İstanbul Defterdarlığında ödeneği olduğu halde bekletilen faturaların tutarları en kısa süreyle hesaplarına gönderilecektir.
b- İta Amirleri uyarılarak ödeneklerin serbest bırakıldığı hatırlatılacak ve kurumları için ödendi talebinde bulunmaları istenecektir.
c- Anadolu yakasında yer alan Sağlık Kurumları saymanlığında şu ana kadar Eylül ayına kadar olan yeşil kart sahibi hastalara ait reçete bedellerinin tamamının ödemeleri yapılmıştır. Başlangıçta bu saymanlıkta yaşanan ödeme gecikmeleri büyük oranda giderilmiştir. Temmuz ayına kadar toplam 6.800.000 YTL tutarında ödeme yapılabilmişken, Temmuz-Ekim ayları arasında toplam 13.700.000 YTL tutarında ödeme meslektaşlarımıza yapılmıştır.
d- Avrupa yakasındaki Sağlık Kurumları saymanlığında halen ödeme gecikmeleri sürmektedir. Bu saymanlıkta ödemeleri hızlandırmak amacıyla çalışanlarda değişikliğe gidilerek memur takviyesi yapılmıştır. Sayın Muhasebe Müdürü Ahmet Seçim Gündoğan bugün saymanlığı ziyaret ederek ödemelerin hızlandırılmasını sağlayacaktır.
e- Meslektaşlarımızın ödeme gecikmelerinde yaşadıkları sorunları ortadan kaldırmak için tasarlanan projenin hayata geçebilmesi için bugünlerde TBMM’de görüşülen bütçeye yönelik Anayasada yapılacak değişiklikleri içeren tasarının yasalaşmasını beklemek gerekecektir. Bu tasarı büyük olasılıkla mecliste yer alacağı için en geç yılbaşında bu konuda çözüm oluşturulacaktır.
f- Meslektaşlarımızın İstanbul Defterdarlığından aldıkları ödemelerin hangi faturalara ait olduklarını düzenli takip edebilmeleri için, İstanbul Defterdarlığı Bilgi İşlem merkezinden döküm listeleri düzenli olarak her ay sonunda mail adreslerine gönderilecektir. Bu dökümlerde fatura numaraları da yer alacağından, farklı kurumlara ait ödemeler kolaylıkla takip edilebilecektir. İstanbul Defterdarlığında kontrol edilen reçetelerin ait olduğu kurumlarla hangi eczanelerin anlaşmaları olduğu tarafımızca belirlenerek, bu meslektaşlarımıza ait odamızca verilen mail adresleri İstanbul Defterdarlığı Bilgi İşlem Merkezine liste halinde gönderilecektir.
Odamıza ulaşacak diğer gelişmeler de en kısa sürede meslektaşlarımıza ulaştırılacaktır.
Bilgilerinize sunarız.
Saygılarımızla.
Not: İstanbul Defterdarlığı’ndan ödeme alan meslektaşlarımızın bizleri en kısa sürede e-posta ya da faks yolu ile bilgilendirmeleri rica olunur.
İstanbul Eczacı Odası
Yönetim Kurulu Adına
GENEL SEKRETER
Ecz. A. Semih GÜNGÖR
11.09.2025 / 16:05 5879
10.09.2025 / 17:43 601
08.09.2025 / 11:57 433
12.09.2025 / 09:26 232
09.09.2025 / 11:18 66