Çerez Ayarları

Web sitemizdeki içeriklerden en iyi şekilde yararlanmanızı sağlamak için 6698 Sayılı Kişisel Verilerin korunması Kanunu'na (KVKK) ve Avrupa Birliği Veri Koruma Tüzüğü'ne (GDPR) uygun olarak çerezleri kullanıyoruz. Sitenin düzgün çalışması için gerekli zorunlu çerezlerin kullanılmasını istemiyorsanız ziyaretinizi sonlandırmalısınız. Diğer çerezler yönünden ise lütfen tercihlerinizi belirleyiniz.

Analitik Çerezler

Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası


Bu işlem birkaç saniye sürebilir lütfen bekleyiniz.

DERMOKOZMETİK ve BESİN TAKVİYELERİ KONULU TOPLANTI



      03 Mayıs 2007 perşembe akşamı Mecidiyeköy Profilo Alışveriş Merkezi Konferans Salonu'nda, Dermokozmetik Ürünleri ve Besin Takviyelerini satan meslektaşlarımızla gerçekleştirdiğimiz toplantıda bu alanda yaşanan sorunları ve çözüm önerilerini tartıştık.

      Meslektaşlarımız önümüzdeki süreçte bu alanda yaşanan sorunlara karşı İstanbul Eczacı Odası'nın önderliğinde birlikte mücadele etme kararı aldılar.

      Dermozkozmetikler ve Besin Takviyelerinin ülkemizdeki pazar payı, gelişimi, bu ürünlerde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri yönetim kurulumuzun hazırlamış olduğu sunum ile toplantıya katılan ve bu alanda faaliyet gösteren meslektaşlarımızla paylaşılmıştır. Sunumun ana başlıkları aşağıdadır.

      Meslektaşlarımıza önemle duyurulur.

İstanul Eczacı Odası
Yönetim Kurulu

Sunum Ana Başlıkları :
  • ECZANE SAYIMIZ : 4825
  • DERMOKOZMETİK ÜRÜNLERİNİ SATAN ECZANE SAYIMIZ : 777
  • DERMOKOZMETİK PAZARI : 650 MİLYON EURO
  • KOZMETİK veDERMOKOZMETİK ÜRÜNLERİN PAZAR PAYLARI
    %67 - Market
    %14 - Direkt Satış Kanalı
    %07 - Lüks Tüketim
    %07 - Eczane
    %05 - Kuaför
  • KOZMETİK ve DERMOKOZMETİK ÜRÜNLERİN PAZARDAKİ YILLIK BÜYÜMESİ
    %30 - Direkt Satış Kanalı
    %18 - Eczane
    %08 - Market
    %02 - Lüks Tüketim
  • BESİN TAKVİYELERİNİN DÜNYA PAZARINDAKİ PAYI
    %11,5 - Amerika
    %13 - Almanya
    %0,77 - Türkiye
  • BESİN TAKVİYELERİNİN TÜRKİYE PAZAR PAYINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER
    Sosyal Güvence
    Satın Alma Gücü
    Bilinç Düzeyi
  • BESİN TAKVİYELERİNİN TÜRKİYE PAZARINDAKİ GELİŞİMİ
    SON 3 SENE ORTALAMA BÜYÜME : %35
    PAZAR TAHMİNİ : %3
  • DERMOKOZMETİK ve BESİN TAKVİYELERİ, ECZANE ALANINDA DAHA FAZLA YER ALMAYA BAŞLADILAR
  • BU ÜRÜNLERİ İTHAL EDEN FİRMA SAYISI HIZLA ARTMAKTADIR
  • ALANDAKİ KONTROLSÜZ BÜYÜME HALK SAĞLIĞININ YANISIRA ECZANE EKONOMİLERİNİ DE TEHDİT EDECEK BOYUTA ULAŞMIŞTIR
  • DERMOKOZMETİK ÜRÜNLER ve BESİN TAKVİYELERİ, ABD, Avrupa, Asya ÜLKELERİNDEN İTHAL EDİLMEKTEDİR
  • ÇOK ZENGİN BİR BİTKİ FLORASINA SAHİP OLAN ÜLKEMİZDE BU GRUPTA KABUL EDİLEBİLECEK ÇOK SINIRLI SAYIDA ÜRETİM YAPILMAKTADIR (BİTKİ ÇAYLARI)
  • DERMOKOZMETİK ve BESİN TAKVİYELERİ, TEDAVİYE YARDIMCI OLAN ÜRÜN GRUPLARIDIR
  • DERMOKOZMETİK ve BESİN TAKVİYELERİNİ, ECZANE DIŞINA ÇIKARTMA ÇABALARI SON GÜNLERDE GİDEREK ARTMAKTADIR
  • BU ÜRÜNLERİN İNTERNET ÜZERİNDEN DE SATIŞLARI YAPILMAKTADIR
  • TEDAVİYE YARDIMCI ÜRÜNLER SADECE ECZANEDE SATILMALIDIR
  • BU ÜRÜNLERİN GÜVENİLİRLİĞİ ECZACININ VERDİĞİ DANIŞMANLIK HİZMETİ İLE SAĞLANABİLİR
  • DERMOKOZMETİK ve BESİN TAKVİYELERİ, BUGÜNKÜ SATIŞ KOŞULLARI GÖZÖNÜNE ALINDIĞINDA ECZANE EKONOMİLERİNE ÖNEMLİ KATKI SAĞLAMAKTADIR
  • İSTANBUL ECZACI ODASI, BU ÜRÜNLERİN ECZANE PAZARINDA KALARAK SAĞLIKLI BÜYÜMESİ İÇİN GEREKLİ SORUMLULUĞU ALACAKTIR
  • DERMOKOZMETİK ve BESİN TAKVİYELERİNİ SATAN ECZANE SAYISINI ARTTIRMAK TEMEL HEDEFİMİZDİR
  • ECZACILARIN BU ALANDA YER ALMALARININ TEMEL KOŞULU, DERMOKOZMETİK ve BESİN TAKVİYELERİ HAKKINDA, HALKI DOĞRU BİLGİLENDİRECEK EĞİTİM ÇALIŞMALARINA KATILMALARIDIR
  • İSTANBUL ECZACI ODASI, MESLEKTAŞLARIMIZI ve ECZANE ÇALIŞANLARINI DOĞRU BİLGİLENDİRME, BU ALANI TANITMA AMACIYLA EĞİTİM SEMİNERLERİ DÜZENLEMEYE HAZIRDIR
  • ECZANELERİN, İTHALATÇI FİRMALARLA İMZALADIKLARI BAYİLİK SÖZLEŞMELERİ ECZACI ODASININ KATKILARIYLA DÜZENLENMELİDİR
  • BELİRTİLEN BU GÖRÜŞLERİN, HAYATA GEÇMESİ, BU ALANDA HİZMET VEREN TÜM MESLEKTAŞLARIMIZIN, ODAMIZIN ÖNDERLİĞİNDE KARARLI MÜCADELESİ İLE MÜMKÜNDÜR
  • GÜNLÜK ÇIKARLARIMIZI GÖZ ARDI EDEREK, YARINLARIMIZI GÜVENCEYE ALMAK HER ECZACININ ÖNCELİKLİ GÖREVİ OLMALIDIR
DERMOKOZMETİK ve BESİN TAKVİYELERİ KONULU TOPLANTI.       03 Mayıs 2007 perşembe akşamı Mecidiyeköy Profilo Alışveriş Merkezi Konferans Salonu'nda, Dermokozmetik Ürünleri ve Besin Takviyelerini satan meslektaşlarımızla gerçekleştirdiğimiz toplantıda bu alanda yaşanan sorunları ve çözüm önerilerini tartıştık.       Meslektaşlarımız önümüzdeki süreçte bu alanda yaşanan sorunlara karşı İstanbul Eczacı Odası'nın önderliğinde birlikte mücadele etme kararı aldılar.       Dermozkozmetikler ve Besin Takviyelerinin ülkemizdeki pazar payı, gelişimi, bu ürünlerde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri yönetim kurulumuzun hazırlamış olduğu sunum ile toplantıya katılan ve bu alanda faaliyet gösteren meslektaşlarımızla paylaşılmıştır. Sunumun ana başlıkları aşağıdadır.       Meslektaşlarımıza önemle duyurulur. İstanul Eczacı OdasıYönetim Kurulu Sunum Ana Başlıkları : ECZANE SAYIMIZ : 4825 DERMOKOZMETİK ÜRÜNLERİNİ SATAN ECZANE SAYIMIZ : 777 DERMOKOZMETİK PAZARI : 650 MİLYON EURO KOZMETİK veDERMOKOZMETİK ÜRÜNLERİN PAZAR PAYLARI%67 - Market%14 - Direkt Satış Kanalı%07 - Lüks Tüketim%07 - Eczane%05 - Kuaför KOZMETİK ve DERMOKOZMETİK ÜRÜNLERİN PAZARDAKİ YILLIK BÜYÜMESİ%30 - Direkt Satış Kanalı%18 - Eczane%08 - Market%02 - Lüks Tüketim BESİN TAKVİYELERİNİN DÜNYA PAZARINDAKİ PAYI%11,5 - Amerika%13 - Almanya%0,77 - Türkiye BESİN TAKVİYELERİNİN TÜRKİYE PAZAR PAYINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERSosyal GüvenceSatın Alma GücüBilinç Düzeyi BESİN TAKVİYELERİNİN TÜRKİYE PAZARINDAKİ GELİŞİMİSON 3 SENE ORTALAMA BÜYÜME : %35PAZAR TAHMİNİ : %3 DERMOKOZMETİK ve BESİN TAKVİYELERİ, ECZANE ALANINDA DAHA FAZLA YER ALMAYA BAŞLADILAR BU ÜRÜNLERİ İTHAL EDEN FİRMA SAYISI HIZLA ARTMAKTADIR ALANDAKİ KONTROLSÜZ BÜYÜME HALK SAĞLIĞININ YANISIRA ECZANE EKONOMİLERİNİ DE TEHDİT EDECEK BOYUTA ULAŞMIŞTIR DERMOKOZMETİK ÜRÜNLER ve BESİN TAKVİYELERİ, ABD, Avrupa, Asya ÜLKELERİNDEN İTHAL EDİLMEKTEDİR ÇOK ZENGİN BİR BİTKİ FLORASINA SAHİP OLAN ÜLKEMİZDE BU GRUPTA KABUL EDİLEBİLECEK ÇOK SINIRLI SAYIDA ÜRETİM YAPILMAKTADIR (BİTKİ ÇAYLARI) DERMOKOZMETİK ve BESİN TAKVİYELERİ, TEDAVİYE YARDIMCI OLAN ÜRÜN GRUPLARIDIR DERMOKOZMETİK ve BESİN TAKVİYELERİNİ, ECZANE DIŞINA ÇIKARTMA ÇABALARI SON GÜNLERDE GİDEREK ARTMAKTADIR BU ÜRÜNLERİN İNTERNET ÜZERİNDEN DE SATIŞLARI YAPILMAKTADIR TEDAVİYE YARDIMCI ÜRÜNLER SADECE ECZANEDE SATILMALIDIR BU ÜRÜNLERİN GÜVENİLİRLİĞİ ECZACININ VERDİĞİ DANIŞMANLIK HİZMETİ İLE SAĞLANABİLİR DERMOKOZMETİK ve BESİN TAKVİYELERİ, BUGÜNKÜ SATIŞ KOŞULLARI GÖZÖNÜNE ALINDIĞINDA ECZANE EKONOMİLERİNE ÖNEMLİ KATKI SAĞLAMAKTADIR İSTANBUL ECZACI ODASI, BU ÜRÜNLERİN ECZANE PAZARINDA KALARAK SAĞLIKLI BÜYÜMESİ İÇİN GEREKLİ SORUMLULUĞU ALACAKTIR DERMOKOZMETİK ve BESİN TAKVİYELERİNİ SATAN ECZANE SAYISINI ARTTIRMAK TEMEL HEDEFİMİZDİR ECZACILARIN BU ALANDA YER ALMALARININ TEMEL KOŞULU, DERMOKOZMETİK ve BESİN TAKVİYELERİ HAKKINDA, HALKI DOĞRU BİLGİLENDİRECEK EĞİTİM ÇALIŞMALARINA KATILMALARIDIR İSTANBUL ECZACI ODASI, MESLEKTAŞLARIMIZI ve ECZANE ÇALIŞANLARINI DOĞRU BİLGİLENDİRME, BU ALANI TANITMA AMACIYLA EĞİTİM SEMİNERLERİ DÜZENLEMEYE HAZIRDIR ECZANELERİN, İTHALATÇI FİRMALARLA İMZALADIKLARI BAYİLİK SÖZLEŞMELERİ ECZACI ODASININ KATKILARIYLA DÜZENLENMELİDİR BELİRTİLEN BU GÖRÜŞLERİN, HAYATA GEÇMESİ, BU ALANDA HİZMET VEREN TÜM MESLEKTAŞLARIMIZIN, ODAMIZIN ÖNDERLİĞİNDE KARARLI MÜCADELESİ İLE MÜMKÜNDÜR GÜNLÜK ÇIKARLARIMIZI GÖZ ARDI EDEREK, YARINLARIMIZI GÜVENCEYE ALMAK HER ECZACININ ÖNCELİKLİ GÖREVİ OLMALIDIR