Çerez Ayarları

Web sitemizdeki içeriklerden en iyi şekilde yararlanmanızı sağlamak için 6698 Sayılı Kişisel Verilerin korunması Kanunu'na (KVKK) ve Avrupa Birliği Veri Koruma Tüzüğü'ne (GDPR) uygun olarak çerezleri kullanıyoruz. Sitenin düzgün çalışması için gerekli zorunlu çerezlerin kullanılmasını istemiyorsanız ziyaretinizi sonlandırmalısınız. Diğer çerezler yönünden ise lütfen tercihlerinizi belirleyiniz.

Analitik Çerezler

Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası


Bu işlem birkaç saniye sürebilir lütfen bekleyiniz.

YÖNETİM KURULUMUZUN BİR AYLIK ÇALIŞMA ÖZETİ



      Değerli meslektaşlarımız,

      Oda seçimlerimizin hemen ardından SGK reçetelerini karşılayan meslektaşlarımızın bazılarının sözleşmeleri 2005 yılına ait reçetelerin kontrollerinde sahte ilaç kupürleri bulunduğu gerekçesiyle üç aydan başlayan sürelerde kurum tarafından feshedildi. Bu gelişme üzerine oda başkanımız Ecz. Semih Güngör, sözleşmeleri feshedilen meslektaşlarımızla birlikte sorunlarını görüşmek üzere 18 Eylül 2007 günü Ankara’da Genel Sağlık Sigortası Genel Müdürü Sayın Sami Türkoğlu’nu ziyaret etti. Oda başkanımız ve meslektaşlarımız Kurum Yetkililerine reçetelerde tespit edilen sahte kupürlerin gerçeklerinden ayırt edilmesinin mümkün olmadığını, sahte kupürlü olduğu söylenen ilaçların dağıtım kanalları tarafından alındığını ve faturalarının kuruma ibraz edildiğini belirterek fesih kararlarının geri alınmasını talep ettiler. Sayın Sami Türkoğlu meslektaşlarımızın haklı olduğunu, ancak fesih kararları Kurum Müfettişi tarafından yürütülen soruşturma neticesinde verildiği için geriye yönelik bir karar aldırmasının mümkün olmadığını, ancak 80’e yakın fesih işlemi yapılacak eczane olduğunu ve bu sayının artabileceğini dile getirerek, soruşturması tamamlanmadığı için sözleşmesi feshedilmeyen meslektaşlarımız için Kurum Müfettişi ile görüşerek yardımcı olacağı sözünü verdi. Sözleşmesi feshedilen meslektaşlarımızın da dava açarak yürütmeyi durdurma yoluna gitmeleri gerektiğini belirtti.

      Bu toplantıda Kurum Yetkililerine ayrıca Bağ-Kur ve Emekli Sandığı’nda yaşanan ödeme sorunlarını da aktararak, soruna ivedilikle çözüm talep ettik. Sözleşmeleri feshedilen meslektaşlarımız İstanbul’a döndükten sonra hukuk büromuzun da yardımları ışığında açtıkları davaları çok kısa sürede kazanarak yürütmeyi durdurma kararları aldılar.

      Oda Başkanımız Ecz. Semih Güngör, yine 18 Eylül 2007 Salı günü Ankara’da İlaç ve Eczacılık Genel Müdürü Sayın Mahmut Tokaç ile görüştü. Bu ziyarette yeni İlaç Fiyat Kararnamesi, Kan Ürünü Reçetelerinin dağıtılmasında yaşanan sorunlar ve Yatan Hasta Reçetelerinin Hastane Eczaneleri tarafından karşılanması uygulaması görüşüldü. Ayrıca Başkanımız Sayın Tokaç’tan meslektaşlarımızın eczanelerinden kısa süreli olarak ayrıldıklarında mesul müdür ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla oluşturacağımız “Eczacı Havuzu” için eczacı atanmasında resmi prosedürün kısaltılması konusunda yardım talebinde bulundu. Bu uygulamayı destekleyen Sayın Tokaç, havuzun oluşturulmasının hemen ardından gerekli talimatları vereceğini Oda Başkanımıza iletti.

      24 Eylül 2007 tarihinde Yönetim Kurulumuz, SSK İstanbul Sağlık İşleri İl Müdürü Sayın Salih Kenan Şahin ile görüştü. Bu görüşmede meslektaşlarımızın koli tesliminde yaşadığı sorunlar nedeniyle teslimatın odamız veya bir kargo firması aracılığıyla yapılması projemiz, reçetede yer alan ilaçların verilme koşullarını içeren bir kitap ve program hazırlama düşüncemiz hakkında Sayın Şahin’e bilgi verdik. Sayın Şahin koli teslimine yönelik odamızın çözüm önerisini desteklediğini ve bu konuda kurum olarak gereken her türlü kolaylığı sağlayacaklarını dile getirdi. Hazırlamayı düşündüğümüz kitap ve programın doğru bir düşünce olduğunu dile getiren Sayın Şahin, çalışmalarımıza kurum eczacılarının da katkı vermesinin sağlanması hususunda yardımcı olacağını ve Bağ-Kur ve Emekli Sandığı ödemelerinde yaşanan gecikmeler konusunda Ankara’yı bilgilendirdiğini ve reçete kontrollerinin kısa sürede tamamlanmasını sağlayacağını dile getirdi.

      4 Ekim 2007 tarihinde Yönetim Kurulumuz İl Sağlık Müdürlüğü’nü ziyaret ederek Sağlık Müdür Yardımcısı Sayın Rahime Aslan ve kurum eczacıları ile görüştü. Bu görüşmede meslektaşlarımızın mesul müdür ihtiyaçlarını karşılamak üzere oluşturduğumuz eczacı havuzu, eczanelere konulacak LCD ekranlar vasıtasıyla dermakozmetik ürünlerin tanıtımlarının yapılması, eczane tabelalarında yer alan reklamlar ve eczane açılışlarında Belge Tetkik Komisyonumuzun yaşadığı sorunlar konusunda karşılıklı görüş alışverişinde bulunduk.

      9 Ekim 2007 tarihinde İstanbul Defterdarı Sayın Şükrü Dilaver’i makamında ziyaret ettik. Sayın Dilaver’e daha önce de defalarca Ankara ve İstanbul’daki Kurum ve Kuruluşların Yetkililerine iletmemize rağmen yaşadığımız ödeme gecikmelerinin hâlâ çözüme ulaşmadığını dile getirdik. Bu görüşmede kısa sürede ödemelerin yapılmaması durumunda meslektaşlarımızın ilaç hizmetini sürdüremeyeceklerini ve bu durumun sorumlusunun eczacılar olmayacağını belirttik. Bu görüşmemizin ardından Konsolide Bütçeye Tabi Kurumlar ile ilgili ödemeler başladı.

      10 Ekim 2007 tarihinde bir basın toplantısı düzenleyerek 15 Ekim 2007 tarihinde başlaması öngörülen Yatan Hasta Reçetelerinin sadece Hastane Eczanelerinden karşılanması uygulaması ile Günübirlik Tedavi konusundaki görüş ve önerilerimizi kamuoyu ile paylaştık. Uygulamalara karşı çıktık. Ayrıca Yeni İlaç Fiyat Kararnamesinin eczacıların beklentilerini karşılamaktan uzak olduğunu dile getirerek iptalini talep ettik. Basın toplantısını gerçekleştirdiğimiz günün akşamı, sağlık kamuoyunun ortak baskısıyla Yatan Hasta Reçetelerinin sadece Hastane Eczanelerinden karşılanması uygulaması 1 Ocak 2008 tarihine ertelendi.

      Yönetim Kurulumuzun çalışmalarına katkı verecek komisyonlarımızın oluşumunu tamamladık. Özellikle genç meslektaşlarımız komisyonlara büyük destek verdiler. Gerektiğinde alt komisyonlar da oluşturacağımız için komisyonlarımıza katılım sınırlaması getirmedik. Oda çalışmalarında Yönetim Kurulumuza destek vermek isteyen meslektaşlarımızın aramıza katılmalarını bekliyoruz.

      Yönetim Kurulumuz oda seçimlerinin hemen ardından TEB seçimleri için çalışmalarını başlattı. Geniş tabanlı, üretken, paylaşımcı bir yapı oluşturmak amacıyla dört yılı aşkın süredir İstanbul Eczacı Odası’nın da içerisinde yer aldığı odalar platformu bir araya geldi. Yalova ve Kocaeli’nde düzenlediğimiz toplantıları ve oda ziyaretlerini önümüzdeki süreçte sürdüreceğiz.

      Odamızın forum sayfasını yeniledik. Geçtiğimiz dönem forum sayfamızın üretken olmaktan uzaklaşması, kişilik haklarına saldırmaya varan eleştirilerin yapıcı ve yol gösterici eleştirilerin yerini almasının yanı sıra forumun sadece sohbet ortamına dönüşmesi sonucu meslektaşlarımızdan gelen şikâyetler karşısında seçim sonrası yeni bir forum sayfası hazırlama kararı aldık. Sürekli forum sayfasında yazan ve düşünce üreten meslektaşlarımızdan oluşturduğumuz çalışma grubu kısa süre içerisinde yoğun emek harcayarak değişik alanlarda görüş üretilebilecek alternatifler sunan ve kuralları da birçok forum sayfasının incelenmesinin ardından kendileri tarafından belirlenen bir taslak çalışmayı bizlere sundu. Bu yeni forum sayfası taslağı oda çalışmalarına katılan meslektaşlarımızın da görüş ve önerileri alındıktan sonra web sitemizde faaliyete geçti.

      Anadolu yakasında faaliyet gösteren eczanelerimizin artan sayılarından dolayı ihtiyaçlarını karşılamada yetersiz kalan Kadıköy İrtibat Büromuzun yanı sıra Pendik bölgesinde de bir irtibat bürosu açma sözünü seçimlerde siz meslektaşlarımıza vermiştik. Geçtiğimiz günlerde Pendik’te İrtibat Bürosu olmaya uygun merkezi bir yeri bularak kiraladık. Büromuzda çalıştırmayı planladığımız o bölgede oturan bir arkadaşımız denenmek ve yetiştirilmek amacıyla Kadıköy Büromuzda çalışmaya başladı. İrtibat Büromuzu, diğer eksiklikleri kısa sürede tamamladıktan sonra sizlerin hizmetine sunacağız.

      5 Ekim 2007 tarihinde yapılan Sosyal Güvenlik Kurumu ödemelerinde yaşanan karmaşayla ilgili olarak kurum yetkilileriyle yaptığımız görüşmeler sonucunda bazı meslektaşlarımızın daha önceki kan ürünü ödemelerinde mükerrer ödeme almaları sonucu bu ödeme döneminde kesintiler yaşadıkları, ödemelerde emeklilerden kesilmesi gereken muayene ücretlerinin de bizlerden kesildiği tarafımızca tespit edildi. Eksik kalan ödemelerin ivedilikle yapılması hususu yazılı olarak Ankara ve İstanbul SGK yetkililerine iletildi.

      İlaç fiyatlarında yaşanan düşüşlerin Ekim başında açıklanması gerekirken 10 Ekim 2007 tarihinde açıklanmasının eczacıları mağdur ettiği ve bu durumun düzeltilmesi hususu Sağlık Bakanlığı’na yazılı olarak iletildi. Ayrıca ilaç firmalarının düşürülmüş fiyat üzerinden fatura kesmelerinin sağlanması için İlaç Endüstrisi İşverenler Sendikası, AİFD, Yerli İlaç Sanayicileri Derneği yazılı olarak uyarıldı.

      Yönetim Kurulu çalışmalarımızla ilgili olarak her ay düzenli olarak sizleri bilgilendirmeye devam edeceğiz.

      Yeni göreve başlayan Yönetim Kurulumuzu tebrik eden, başarılar dileyen tüm meslektaşlarımıza teşekkür ederiz.

      Saygılarımızla.

İstanbul Eczacı Odası
Yönetim Kurulu
YÖNETİM KURULUMUZUN BİR AYLIK ÇALIŞMA ÖZETİ.       Değerli meslektaşlarımız,       Oda seçimlerimizin hemen ardından SGK reçetelerini karşılayan meslektaşlarımızın bazılarının sözleşmeleri 2005 yılına ait reçetelerin kontrollerinde sahte ilaç kupürleri bulunduğu gerekçesiyle üç aydan başlayan sürelerde kurum tarafından feshedildi. Bu gelişme üzerine oda başkanımız Ecz. Semih Güngör, sözleşmeleri feshedilen meslektaşlarımızla birlikte sorunlarını görüşmek üzere 18 Eylül 2007 günü Ankara’da Genel Sağlık Sigortası Genel Müdürü Sayın Sami Türkoğlu’nu ziyaret etti. Oda başkanımız ve meslektaşlarımız Kurum Yetkililerine reçetelerde tespit edilen sahte kupürlerin gerçeklerinden ayırt edilmesinin mümkün olmadığını, sahte kupürlü olduğu söylenen ilaçların dağıtım kanalları tarafından alındığını ve faturalarının kuruma ibraz edildiğini belirterek fesih kararlarının geri alınmasını talep ettiler. Sayın Sami Türkoğlu meslektaşlarımızın haklı olduğunu, ancak fesih kararları Kurum Müfettişi tarafından yürütülen soruşturma neticesinde verildiği için geriye yönelik bir karar aldırmasının mümkün olmadığını, ancak 80’e yakın fesih işlemi yapılacak eczane olduğunu ve bu sayının artabileceğini dile getirerek, soruşturması tamamlanmadığı için sözleşmesi feshedilmeyen meslektaşlarımız için Kurum Müfettişi ile görüşerek yardımcı olacağı sözünü verdi. Sözleşmesi feshedilen meslektaşlarımızın da dava açarak yürütmeyi durdurma yoluna gitmeleri gerektiğini belirtti.       Bu toplantıda Kurum Yetkililerine ayrıca Bağ-Kur ve Emekli Sandığı’nda yaşanan ödeme sorunlarını da aktararak, soruna ivedilikle çözüm talep ettik. Sözleşmeleri feshedilen meslektaşlarımız İstanbul’a döndükten sonra hukuk büromuzun da yardımları ışığında açtıkları davaları çok kısa sürede kazanarak yürütmeyi durdurma kararları aldılar.       Oda Başkanımız Ecz. Semih Güngör, yine 18 Eylül 2007 Salı günü Ankara’da İlaç ve Eczacılık Genel Müdürü Sayın Mahmut Tokaç ile görüştü. Bu ziyarette yeni İlaç Fiyat Kararnamesi, Kan Ürünü Reçetelerinin dağıtılmasında yaşanan sorunlar ve Yatan Hasta Reçetelerinin Hastane Eczaneleri tarafından karşılanması uygulaması görüşüldü. Ayrıca Başkanımız Sayın Tokaç’tan meslektaşlarımızın eczanelerinden kısa süreli olarak ayrıldıklarında mesul müdür ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla oluşturacağımız “Eczacı Havuzu” için eczacı atanmasında resmi prosedürün kısaltılması konusunda yardım talebinde bulundu. Bu uygulamayı destekleyen Sayın Tokaç, havuzun oluşturulmasının hemen ardından gerekli talimatları vereceğini Oda Başkanımıza iletti.       24 Eylül 2007 tarihinde Yönetim Kurulumuz, SSK İstanbul Sağlık İşleri İl Müdürü Sayın Salih Kenan Şahin ile görüştü. Bu görüşmede meslektaşlarımızın koli tesliminde yaşadığı sorunlar nedeniyle teslimatın odamız veya bir kargo firması aracılığıyla yapılması projemiz, reçetede yer alan ilaçların verilme koşullarını içeren bir kitap ve program hazırlama düşüncemiz hakkında Sayın Şahin’e bilgi verdik. Sayın Şahin koli teslimine yönelik odamızın çözüm önerisini desteklediğini ve bu konuda kurum olarak gereken her türlü kolaylığı sağlayacaklarını dile getirdi. Hazırlamayı düşündüğümüz kitap ve programın doğru bir düşünce olduğunu dile getiren Sayın Şahin, çalışmalarımıza kurum eczacılarının da katkı vermesinin sağlanması hususunda yardımcı olacağını ve Bağ-Kur ve Emekli Sandığı ödemelerinde yaşanan gecikmeler konusunda Ankara’yı bilgilendirdiğini ve reçete kontrollerinin kısa sürede tamamlanmasını sağlayacağını dile getirdi.       4 Ekim 2007 tarihinde Yönetim Kurulumuz İl Sağlık Müdürlüğü’nü ziyaret ederek Sağlık Müdür Yardımcısı Sayın Rahime Aslan ve kurum eczacıları ile görüştü. Bu görüşmede meslektaşlarımızın mesul müdür ihtiyaçlarını karşılamak üzere oluşturduğumuz eczacı havuzu, eczanelere konulacak LCD ekranlar vasıtasıyla dermakozmetik ürünlerin tanıtımlarının yapılması, eczane tabelalarında yer alan reklamlar ve eczane açılışlarında Belge Tetkik Komisyonumuzun yaşadığı sorunlar konusunda karşılıklı görüş alışverişinde bulunduk.       9 Ekim 2007 tarihinde İstanbul Defterdarı Sayın Şükrü Dilaver’i makamında ziyaret ettik. Sayın Dilaver’e daha önce de defalarca Ankara ve İstanbul’daki Kurum ve Kuruluşların Yetkililerine iletmemize rağmen yaşadığımız ödeme gecikmelerinin hâlâ çözüme ulaşmadığını dile getirdik. Bu görüşmede kısa sürede ödemelerin yapılmaması durumunda meslektaşlarımızın ilaç hizmetini sürdüremeyeceklerini ve bu durumun sorumlusunun eczacılar olmayacağını belirttik. Bu görüşmemizin ardından Konsolide Bütçeye Tabi Kurumlar ile ilgili ödemeler başladı.       10 Ekim 2007 tarihinde bir basın toplantısı düzenleyerek 15 Ekim 2007 tarihinde başlaması öngörülen Yatan Hasta Reçetelerinin sadece Hastane Eczanelerinden karşılanması uygulaması ile Günübirlik Tedavi konusundaki görüş ve önerilerimizi kamuoyu ile paylaştık. Uygulamalara karşı çıktık. Ayrıca Yeni İlaç Fiyat Kararnamesinin eczacıların beklentilerini karşılamaktan uzak olduğunu dile getirerek iptalini talep ettik. Basın toplantısını gerçekleştirdiğimiz günün akşamı, sağlık kamuoyunun ortak baskısıyla Yatan Hasta Reçetelerinin sadece Hastane Eczanelerinden karşılanması uygulaması 1 Ocak 2008 tarihine ertelendi.       Yönetim Kurulumuzun çalışmalarına katkı verecek komisyonlarımızın oluşumunu tamamladık. Özellikle genç meslektaşlarımız komisyonlara büyük destek verdiler. Gerektiğinde alt komisyonlar da oluşturacağımız için komisyonlarımıza katılım sınırlaması getirmedik. Oda çalışmalarında Yönetim Kurulumuza destek vermek isteyen meslektaşlarımızın aramıza katılmalarını bekliyoruz.       Yönetim Kurulumuz oda seçimlerinin hemen ardından TEB seçimleri için çalışmalarını başlattı. Geniş tabanlı, üretken, paylaşımcı bir yapı oluşturmak amacıyla dört yılı aşkın süredir İstanbul Eczacı Odası’nın da içerisinde yer aldığı odalar platformu bir araya geldi. Yalova ve Kocaeli’nde düzenlediğimiz toplantıları ve oda ziyaretlerini önümüzdeki süreçte sürdüreceğiz.       Odamızın forum sayfasını yeniledik. Geçtiğimiz dönem forum sayfamızın üretken olmaktan uzaklaşması, kişilik haklarına saldırmaya varan eleştirilerin yapıcı ve yol gösterici eleştirilerin yerini almasının yanı sıra forumun sadece sohbet ortamına dönüşmesi sonucu meslektaşlarımızdan gelen şikâyetler karşısında seçim sonrası yeni bir forum sayfası hazırlama kararı aldık. Sürekli forum sayfasında yazan ve düşünce üreten meslektaşlarımızdan oluşturduğumuz çalışma grubu kısa süre içerisinde yoğun emek harcayarak değişik alanlarda görüş üretilebilecek alternatifler sunan ve kuralları da birçok forum sayfasının incelenmesinin ardından kendileri tarafından belirlenen bir taslak çalışmayı bizlere sundu. Bu yeni forum sayfası taslağı oda çalışmalarına katılan meslektaşlarımızın da görüş ve önerileri alındıktan sonra web sitemizde faaliyete geçti.       Anadolu yakasında faaliyet gösteren eczanelerimizin artan sayılarından dolayı ihtiyaçlarını karşılamada yetersiz kalan Kadıköy İrtibat Büromuzun yanı sıra Pendik bölgesinde de bir irtibat bürosu açma sözünü seçimlerde siz meslektaşlarımıza vermiştik. Geçtiğimiz günlerde Pendik’te İrtibat Bürosu olmaya uygun merkezi bir yeri bularak kiraladık. Büromuzda çalıştırmayı planladığımız o bölgede oturan bir arkadaşımız denenmek ve yetiştirilmek amacıyla Kadıköy Büromuzda çalışmaya başladı. İrtibat Büromuzu, diğer eksiklikleri kısa sürede tamamladıktan sonra sizlerin hizmetine sunacağız.       5 Ekim 2007 tarihinde yapılan Sosyal Güvenlik Kurumu ödemelerinde yaşanan karmaşayla ilgili olarak kurum yetkilileriyle yaptığımız görüşmeler sonucunda bazı meslektaşlarımızın daha önceki kan ürünü ödemelerinde mükerrer ödeme almaları sonucu bu ödeme döneminde kesintiler yaşadıkları, ödemelerde emeklilerden kesilmesi gereken muayene ücretlerinin de bizlerden kesildiği tarafımızca tespit edildi. Eksik kalan ödemelerin ivedilikle yapılması hususu yazılı olarak Ankara ve İstanbul SGK yetkililerine iletildi.       İlaç fiyatlarında yaşanan düşüşlerin Ekim başında açıklanması gerekirken 10 Ekim 2007 tarihinde açıklanmasının eczacıları mağdur ettiği ve bu durumun düzeltilmesi hususu Sağlık Bakanlığı’na yazılı olarak iletildi. Ayrıca ilaç firmalarının düşürülmüş fiyat üzerinden fatura kesmelerinin sağlanması için İlaç Endüstrisi İşverenler Sendikası, AİFD, Yerli İlaç Sanayicileri Derneği yazılı olarak uyarıldı.       Yönetim Kurulu çalışmalarımızla ilgili olarak her ay düzenli olarak sizleri bilgilendirmeye devam edeceğiz.       Yeni göreve başlayan Yönetim Kurulumuzu tebrik eden, başarılar dileyen tüm meslektaşlarımıza teşekkür ederiz.       Saygılarımızla. İstanbul Eczacı OdasıYönetim Kurulu