Çerez Ayarları

Web sitemizdeki içeriklerden en iyi şekilde yararlanmanızı sağlamak için 6698 Sayılı Kişisel Verilerin korunması Kanunu'na (KVKK) ve Avrupa Birliği Veri Koruma Tüzüğü'ne (GDPR) uygun olarak çerezleri kullanıyoruz. Sitenin düzgün çalışması için gerekli zorunlu çerezlerin kullanılmasını istemiyorsanız ziyaretinizi sonlandırmalısınız. Diğer çerezler yönünden ise lütfen tercihlerinizi belirleyiniz.

Analitik Çerezler

Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası


Bu işlem birkaç saniye sürebilir lütfen bekleyiniz.

Karekod Uygulamasına Geçiş Süreci Hakkında Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı'ndan Duyuru

Barkodlu, fiyat kupürsüz, firma sürşarj etiketli ürünlerin bedellerinin ödenme usul ve esaslarına ilişkin gerek Sağlık Bakanlığı gerekse Sosyal Güvenlik Kurumu düzeyinde yaptığımız yazılı ve sözlü girişimlerimiz sonrasında SGK Başkanlığı, konuyla ilgili olarak Sağlık Sosyal Güvenlik Merkezlerine ve Türk Eczacıları Birliği'ne bir açıklama göndermiştir.

Kurum tarafından yapılan ve aşağıda yer alan açıklamada; geçiş döneminde piyasaya verilen ve ambalajlarında kupür bulunmayan ilaçlarda, firma tarafından uygulanmış sürşarj etiketi veya kupür şeklinde etiketlerin kupür olarak değerlendirileceği, üzerinde ürün barkodu bulunan ilaçların bu barkot ile birlikte ilacın adını içeren kısmının da yer aldığı firma tarafından uygulanan sürşarj etiketi veya kupür şeklinde etiketin mükerrer faturalama ve diğer olumsuzluklara imkan vermeyecek şekilde reçeteye eklenerek Kuruma fatura edilmesi halinde, reçete inceleme birimlerince yapılacak incelemeler sonucunda bedellerinin ödenmesinde sakınca bulunmadığı bildirilmektedir.

 TEB tarafından yapılan konuyla ilgili açıklama aşağıdadır

 

KAREKOD UYGULAMASINA GEÇİŞ SÜRECİ HAKKINDA SOSYAL GÜVENLİK KURUMU BAŞKANLIĞINDAN DUYURU

 

İlaç Takip Sistemi kapsamında, karekodlu ürünlerin firmalar tarafından piyasaya verildiği tarih olan 01.01.2009dan itibaren Sağlık Bakanlığı İlaç ve Eczacılık Genel Müdürlüğü'nün vermiş olduğu uygunluk yazısına istinaden; eczanelerce

-         Barkodlu, fiyat kupürsüz, firma sürşarj etiketli ürünler ile

-         Barkodlu, karekodlu, fiyat kupürsüz ve firma sürşarj etiketsiz ürünler reçete karşılığında hastalara verilmiştir.

Uygulama kapsamında, üzerinde fiyat kupürü bulunmayan ürünlerin bedellerinin geri ödemesinde, firma tarafından basılmış olan sürşarj etiketinin fiyat kupürü gibi değerlendirilmemesi ve karekodlu olup sürşarj etiketi bulunmayan ürünlerde ise karekodun kabul edilmemesinin, ilaç temini aşamasında hastalar ve eczacılar açısından mağduriyet oluşturduğu, Birliğimiz tarafından SGK Başkanlığına aktarılmış ve 01.01.2009 tarihinden itibaren karşılanmış ve Kuruma fatura edilmiş olan bu özellikteki reçete bedellerinin ödenmesi talep edilmiştir.

T.C. Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı Genel Sağlık Sigortası Genel Müdürlüğü İlaç ve Tıbbi Malzeme Sözleşme ve Ödemeleri Daire Başkanlığı tarafından Birliğimize gönderilen 04.02.2009 tarihli yazı ekinde, Karekod uygulamasına geçiş süreci ile ilgili olarak Sağlık Sosyal Güvenlik Merkezlerine gönderilen yazı yer almaktadır.

Sağlık Sosyal Güvenlik Merkezlerine gönderilen 04.02.2009 tarihli yazı ile,

Geçiş döneminde piyasaya verilen ve ambalajlarında kupür bulunmayan ilaçlarda, firma tarafından uygulanmış sürşarj etiketi veya kupür şeklinde etiketler (Sağlık Bakanlığı İlaç ve Eczacılık Genel Müdürlüğü'nün 21.01.2009 tarih ve 004597 sayılı ile 29.01.2009 tarih ve 7142 sayılı yazılarına istinaden) kupür olarak değerlendirildiğinden, üzerinde ürün barkodu bulunan ilaçların bu barkod ile birlikte ilacın adını içeren kısmının da yer aldığı firma tarafından uygulanan sürşarj etiketi veya kupür şeklinde etiketin mükerrer faturalama ve diğer olumsuzluklara imkan vermeyecek şekilde reçeteye eklenerek Kuruma fatura edilmesi halinde, reçete inceleme birimlerince yapılacak incelemeler sonucunda bedellerinin ödenmesi, mevzuat kapsamında yürütülecek işlemlerde (Sağlık Uygulama Tebliği, protokol, sözleşmeler vb.) kupür olarak firma tarafından uygulanan sürşarj etiketi veya kupür şeklinde etiketin dikkate alınarak işlem yapılması,

Bildirilmiştir.

Tüm üyelerimize önemle duyurulur.

 


SGK Başkanlığı tarafından TEB'e ve Sosyal Güvenlik Merkezlerine gönderilen yazı için TIKLAYINIZ

Karekod Uygulamasına Geçiş Süreci Hakkında Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı'ndan Duyuru . Barkodlu, fiyat kupürsüz, firma sürşarj etiketli ürünlerin bedellerinin ödenme usul ve esaslarına ilişkin gerek Sağlık Bakanlığı gerekse Sosyal Güvenlik Kurumu düzeyinde yaptığımız yazılı ve sözlü girişimlerimiz sonrasında SGK Başkanlığı, konuyla ilgili olarak Sağlık Sosyal Güvenlik Merkezlerine ve Türk Eczacıları Birliği'ne bir açıklama göndermiştir. Kurum tarafından yapılan ve aşağıda yer alan açıklamada; geçiş döneminde piyasaya verilen ve ambalajlarında kupür bulunmayan ilaçlarda, firma tarafından uygulanmış sürşarj etiketi veya kupür şeklinde etiketlerin kupür olarak değerlendirileceği, üzerinde ürün barkodu bulunan ilaçların bu barkot ile birlikte ilacın adını içeren kısmının da yer aldığı firma tarafından uygulanan sürşarj etiketi veya kupür şeklinde etiketin mükerrer faturalama ve diğer olumsuzluklara imkan vermeyecek şekilde reçeteye eklenerek Kuruma fatura edilmesi halinde, reçete inceleme birimlerince yapılacak incelemeler sonucunda bedellerinin ödenmesinde sakınca bulunmadığı bildirilmektedir. TEB tarafından yapılan konuyla ilgili açıklama aşağıdadır KAREKOD UYGULAMASINA GEÇİŞ SÜRECİ HAKKINDA SOSYAL GÜVENLİK KURUMU BAŞKANLIĞINDAN DUYURU İlaç Takip Sistemi kapsamında, karekodlu ürünlerin firmalar tarafından piyasaya verildiği tarih olan 01.01.2009dan itibaren Sağlık Bakanlığı İlaç ve Eczacılık Genel Müdürlüğü'nün vermiş olduğu uygunluk yazısına istinaden; eczanelerce - Barkodlu, fiyat kupürsüz, firma sürşarj etiketli ürünler ile - Barkodlu, karekodlu, fiyat kupürsüz ve firma sürşarj etiketsiz ürünler reçete karşılığında hastalara verilmiştir. Uygulama kapsamında, üzerinde fiyat kupürü bulunmayan ürünlerin bedellerinin geri ödemesinde, firma tarafından basılmış olan sürşarj etiketinin fiyat kupürü gibi değerlendirilmemesi ve karekodlu olup sürşarj etiketi bulunmayan ürünlerde ise karekodun kabul edilmemesinin, ilaç temini aşamasında hastalar ve eczacılar açısından mağduriyet oluşturduğu, Birliğimiz tarafından SGK Başkanlığına aktarılmış ve 01.01.2009 tarihinden itibaren karşılanmış ve Kuruma fatura edilmiş olan bu özellikteki reçete bedellerinin ödenmesi talep edilmiştir. T.C. Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı Genel Sağlık Sigortası Genel Müdürlüğü İlaç ve Tıbbi Malzeme Sözleşme ve Ödemeleri Daire Başkanlığı tarafından Birliğimize gönderilen 04.02.2009 tarihli yazı ekinde, Karekod uygulamasına geçiş süreci ile ilgili olarak Sağlık Sosyal Güvenlik Merkezlerine gönderilen yazı yer almaktadır. Sağlık Sosyal Güvenlik Merkezlerine gönderilen 04.02.2009 tarihli yazı ile, Geçiş döneminde piyasaya verilen ve ambalajlarında kupür bulunmayan ilaçlarda, firma tarafından uygulanmış sürşarj etiketi veya kupür şeklinde etiketler (Sağlık Bakanlığı İlaç ve Eczacılık Genel Müdürlüğü'nün 21.01.2009 tarih ve 004597 sayılı ile 29.01.2009 tarih ve 7142 sayılı yazılarına istinaden) kupür olarak değerlendirildiğinden, üzerinde ürün barkodu bulunan ilaçların bu barkod ile birlikte ilacın adını içeren kısmının da yer aldığı firma tarafından uygulanan sürşarj etiketi veya kupür şeklinde etiketin mükerrer faturalama ve diğer olumsuzluklara imkan vermeyecek şekilde reçeteye eklenerek Kuruma fatura edilmesi halinde, reçete inceleme birimlerince yapılacak incelemeler sonucunda bedellerinin ödenmesi, mevzuat kapsamında yürütülecek işlemlerde (Sağlık Uygulama Tebliği, protokol, sözleşmeler vb.) kupür olarak firma tarafından uygulanan sürşarj etiketi veya kupür şeklinde etiketin dikkate alınarak işlem yapılması, Bildirilmiştir. Tüm üyelerimize önemle duyurulur. SGK Başkanlığı tarafından TEB'e ve Sosyal Güvenlik Merkezlerine gönderilen yazı için TIKLAYINIZ