Çerez Ayarları

Web sitemizdeki içeriklerden en iyi şekilde yararlanmanızı sağlamak için 6698 Sayılı Kişisel Verilerin korunması Kanunu'na (KVKK) ve Avrupa Birliği Veri Koruma Tüzüğü'ne (GDPR) uygun olarak çerezleri kullanıyoruz. Sitenin düzgün çalışması için gerekli zorunlu çerezlerin kullanılmasını istemiyorsanız ziyaretinizi sonlandırmalısınız. Diğer çerezler yönünden ise lütfen tercihlerinizi belirleyiniz.

Analitik Çerezler

Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası


Bu işlem birkaç saniye sürebilir lütfen bekleyiniz.

AÇIKLAMA

Dün Yönetim Kurulumuz, bir basın açıklaması yaparak, SGK'nın 23-24 Temmuz tarihlerinde, tüm hizmetlerinde yapacağı kesinti nedeniyle, hastalarımızın bu tarihlerde ilaçlarını ceplerinden ödeyerek almak zorunda kalacaklarını belirtmişti.

 

SGK yeni bir duyuru yaparak kesintinin 13-14 Ağustos'a ertelendiğini açıklamıştır. Bu erteleme dün yaptığımız basın açıklamasının özünde bir değişiklik yaratmamaktadır. Bu nedenle dün yaptığımız basın açıklamasını -SGK'nın kesinti yapacağı tarihi değiştirip güncelleyerek- yeniden dikkatinize sunuyoruz.

Saygılarımızla.

İstanbul Eczacı Odası
Basın Bürosu

 

BASINA VE KAMUOYUNA

 

13-14 Ağustos 2011 Tarihlerinde Hastalarımız İlaçlarını Ceplerinden Ödeyerek Almak Zorunda Kalacaklar!

 

Sosyal Güvenlik Kurumu 18 Temmuz 2011 tarihinde internet sayfası üzerinden yaptığı duyuruda; 23 Temmuz 2011 Cumartesi günü saat 19.00'dan 24 Temmuz 2011 Pazar günü saat 19.00'a kadar olan yirmi dört saatlik süre içinde "tüm uygulamalarının hizmet veremeyeceğini" belirtmiştir. Kurum dün yeni bir duyuru yayınlayarak "Mamak hizmet binasının enerji ihtiyacını karşılayan jeneratör ile Kızılay binasının trafo değişimi çalışmaları" nedeniyle yapılacak bu kesintinin tarihini 13 Ağustos'a ertelediklerini bildirmiştir. Yani 13 Ağustos Cumartesi akşam saat 19.00'dan 14 Ağustos Pazar akşamı saat 20.00'ye kadar olan 25 saat içinde SGK hizmetleri duracaktır.

 

Sosyal Güvenlik Kurumu daha önce de birçok kez duyurarak ya da duyurmayarak Medula-Reçete Provizyon sisteminde kesintiler yapmış, sağlık ve ilaç hizmetinin aksamasına neden olarak hastalarla biz eczacıları karşı karşıya bırakmıştır.

 

Görünen odur ki bu sorun ne ilk ne de son olacaktır!

 

Sağlık hizmeti sunumu kesintisiz yürütülmesi gereken ve süreklilik arz eden bir hizmettir. Hiçbir kurum veya hizmet sunucusu herhangi bir nedenle sağlık hizmeti almak üzere başvuran hastayı geri çevirmemeli ve mağduriyet yaşatmamalıdır.

 

5502 sayılı Sosyal Güvenlik Kurumu Kanunu'nda Kurumun amacının "sosyal sigortacılık ilkelerine dayalı, etkin, adil, kolay erişilebilir, aktüeryal ve mali açıdan sürdürülebilir, çağdaş standartlarda sosyal güvenlik sistemini yürütmek" olduğu belirtilmiştir. Sosyal Güvenlik Kurumu, 5510 sayılı yasanın 73. maddesi gereğince kendisine verilen sağlık hizmetlerini sağlama yükümlülüğünü, bu hizmetlere etkin, adil ve kolay erişilebilecek bir şekilde ve aksatılmaksızın yerine getirmesi gereken bir kurumdur.

 

Sosyal Güvenlik Kurumu çalışmalarını internet üzerinden ve bilgisayar yazılımları ile yürütmektedir. Ancak kurulan sistemin yetersizliği, elektrik kesintisi gibi ufak bir aksaklığın tüm hizmetlerin bir anda devre dışı kalmasını beraberinde getirmektedir.

 

Kurumun olağandışı durumlarda hizmet sunumunun aksamadan yürümesini temin edecek yedek sistemleri ve yöntemleri planlamasına ve yapılandırmasına mutlak surette ihtiyaç vardır.

 

13-14 Ağustos 2011 tarihlerinde sistemin devre dışı kalacak olması; gerek hastalarımız, gerekse nöbet görevini yerine getirecek olan eczacılarımız için adeta bir kabusa neden olacaktır. Meslektaşlarımız belirtilen tarihte sisteme girip muayene ücretlerini, ilaç fiyat farklarını ve ilaç bitiş tarihini göremeyecekleri için SGK'lı vatandaşlarımız ilaçlarını ceplerinden ödeyerek almak zorunda kalacaklardır. SGK'nın bu konuda herhangi bir çözüm önerisi dahi sunmaması nedeniyle bu tarihte meslektaşlarımızla hastalarımız karşı karşıya kalacaklardır.

 

SGK olağandışı hallerde (bakım, onarım, güncelleme vb.) hizmetin aksamaması için devreye girecek yeni bir yedek sistem çalışmasını ivedilikle başlatmalıdır.

 

Dün hak arama eylemlerimizde kepenk kapattığımız için biz eczacıları ilaç hizmetini aksatmakla suçlayarak sözleşmemizi fesheden Sosyal Güvenlik Kurumu, bugün nöbet görevini yerine getirecek olan eczanelerimize herhangi bir çözüm sunmadan sistemi tamamen kapatmayı sıradan bir şeymiş gibi duyurmaktadır.

 

Kamuoyunca bilinmelidir ki, Sosyal Güvenlik Kurumu'nun Medula-Reçete Provizyon Sisteminin bir gün boyunca devre dışı kalması nedeniyle ilaç hizmetinin aksamasının sorumlusu biz eczacılar değiliz!

 

Saygılarımızla.

İstanbul Eczacı Odası
Yönetim Kurulu

AÇIKLAMA. Dün Yönetim Kurulumuz, bir basın açıklaması yaparak, SGK'nın 23-24 Temmuz tarihlerinde, tüm hizmetlerinde yapacağı kesinti nedeniyle, hastalarımızın bu tarihlerde ilaçlarını ceplerinden ödeyerek almak zorunda kalacaklarını belirtmişti. SGK yeni bir duyuru yaparak kesintinin 13-14 Ağustos'a ertelendiğini açıklamıştır. Bu erteleme dün yaptığımız basın açıklamasının özünde bir değişiklik yaratmamaktadır. Bu nedenle dün yaptığımız basın açıklamasını -SGK'nın kesinti yapacağı tarihi değiştirip güncelleyerek- yeniden dikkatinize sunuyoruz. Saygılarımızla. İstanbul Eczacı OdasıBasın Bürosu BASINA VE KAMUOYUNA 13-14 Ağustos 2011 Tarihlerinde Hastalarımız İlaçlarını Ceplerinden Ödeyerek Almak Zorunda Kalacaklar! Sosyal Güvenlik Kurumu 18 Temmuz 2011 tarihinde internet sayfası üzerinden yaptığı duyuruda; 23 Temmuz 2011 Cumartesi günü saat 19.00'dan 24 Temmuz 2011 Pazar günü saat 19.00'a kadar olan yirmi dört saatlik süre içinde "tüm uygulamalarının hizmet veremeyeceğini" belirtmiştir. Kurum dün yeni bir duyuru yayınlayarak "Mamak hizmet binasının enerji ihtiyacını karşılayan jeneratör ile Kızılay binasının trafo değişimi çalışmaları" nedeniyle yapılacak bu kesintinin tarihini 13 Ağustos'a ertelediklerini bildirmiştir. Yani 13 Ağustos Cumartesi akşam saat 19.00'dan 14 Ağustos Pazar akşamı saat 20.00'ye kadar olan 25 saat içinde SGK hizmetleri duracaktır. Sosyal Güvenlik Kurumu daha önce de birçok kez duyurarak ya da duyurmayarak Medula-Reçete Provizyon sisteminde kesintiler yapmış, sağlık ve ilaç hizmetinin aksamasına neden olarak hastalarla biz eczacıları karşı karşıya bırakmıştır. Görünen odur ki bu sorun ne ilk ne de son olacaktır! Sağlık hizmeti sunumu kesintisiz yürütülmesi gereken ve süreklilik arz eden bir hizmettir. Hiçbir kurum veya hizmet sunucusu herhangi bir nedenle sağlık hizmeti almak üzere başvuran hastayı geri çevirmemeli ve mağduriyet yaşatmamalıdır. 5502 sayılı Sosyal Güvenlik Kurumu Kanunu'nda Kurumun amacının "sosyal sigortacılık ilkelerine dayalı, etkin, adil, kolay erişilebilir, aktüeryal ve mali açıdan sürdürülebilir, çağdaş standartlarda sosyal güvenlik sistemini yürütmek" olduğu belirtilmiştir. Sosyal Güvenlik Kurumu, 5510 sayılı yasanın 73. maddesi gereğince kendisine verilen sağlık hizmetlerini sağlama yükümlülüğünü, bu hizmetlere etkin, adil ve kolay erişilebilecek bir şekilde ve aksatılmaksızın yerine getirmesi gereken bir kurumdur. Sosyal Güvenlik Kurumu çalışmalarını internet üzerinden ve bilgisayar yazılımları ile yürütmektedir. Ancak kurulan sistemin yetersizliği, elektrik kesintisi gibi ufak bir aksaklığın tüm hizmetlerin bir anda devre dışı kalmasını beraberinde getirmektedir. Kurumun olağandışı durumlarda hizmet sunumunun aksamadan yürümesini temin edecek yedek sistemleri ve yöntemleri planlamasına ve yapılandırmasına mutlak surette ihtiyaç vardır. 13-14 Ağustos 2011 tarihlerinde sistemin devre dışı kalacak olması; gerek hastalarımız, gerekse nöbet görevini yerine getirecek olan eczacılarımız için adeta bir kabusa neden olacaktır. Meslektaşlarımız belirtilen tarihte sisteme girip muayene ücretlerini, ilaç fiyat farklarını ve ilaç bitiş tarihini göremeyecekleri için SGK'lı vatandaşlarımız ilaçlarını ceplerinden ödeyerek almak zorunda kalacaklardır. SGK'nın bu konuda herhangi bir çözüm önerisi dahi sunmaması nedeniyle bu tarihte meslektaşlarımızla hastalarımız karşı karşıya kalacaklardır. SGK olağandışı hallerde (bakım, onarım, güncelleme vb.) hizmetin aksamaması için devreye girecek yeni bir yedek sistem çalışmasını ivedilikle başlatmalıdır. Dün hak arama eylemlerimizde kepenk kapattığımız için biz eczacıları ilaç hizmetini aksatmakla suçlayarak sözleşmemizi fesheden Sosyal Güvenlik Kurumu, bugün nöbet görevini yerine getirecek olan eczanelerimize herhangi bir çözüm sunmadan sistemi tamamen kapatmayı sıradan bir şeymiş gibi duyurmaktadır. Kamuoyunca bilinmelidir ki, Sosyal Güvenlik Kurumu'nun Medula-Reçete Provizyon Sisteminin bir gün boyunca devre dışı kalması nedeniyle ilaç hizmetinin aksamasının sorumlusu biz eczacılar değiliz! Saygılarımızla. İstanbul Eczacı OdasıYönetim Kurulu