Çerez Ayarları

Web sitemizdeki içeriklerden en iyi şekilde yararlanmanızı sağlamak için 6698 Sayılı Kişisel Verilerin korunması Kanunu'na (KVKK) ve Avrupa Birliği Veri Koruma Tüzüğü'ne (GDPR) uygun olarak çerezleri kullanıyoruz. Sitenin düzgün çalışması için gerekli zorunlu çerezlerin kullanılmasını istemiyorsanız ziyaretinizi sonlandırmalısınız. Diğer çerezler yönünden ise lütfen tercihlerinizi belirleyiniz.

Analitik Çerezler

Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası


Bu işlem birkaç saniye sürebilir lütfen bekleyiniz.

Bugün (19 Ocak 2004 Pazartesi)Sabah Gazetesi'ndeki Emre Aköz'ün "Eczanelerin ve Eczacıların artık değişmesi gerekiyor" başlıklı yazısına Yönetim Kurul

Bugün (19 Ocak 2004 Pazartesi)Sabah Gazetesi'ndeki Emre Aköz'ün "Eczanelerin ve Eczacıların artık değişmesi gerekiyor" başlıklı yazısına Yönetim Kurulu Başkanımız Zafer Kaplan'ın cevabı aşağıda bilgilerinize sunulur.

Sayın Emre Aköz,

Eczaneler ve eczacılıkla ilgili dünyadaki ve Türkiye’deki gelişmeleri yeteri kadar bilgi sahibi olmadan izlediğiniz ve yorum yaptığınızı 19 Ocak 2004 tarihli gazetedeki köşenizde gördük. Eczacılara, “okumuş bakkal” veya “diplomalı marketçi” tanımlamalarınız ciddiye alınacak yaklaşımlar değil.
Dünyadaki eczacılık, artık sadece ilacı teknik olarak hazırlanmasına odaklı bir meslek olmaktan çıkmıştır. Teknolojinin gelişmesi sonucu “havan eczacılığı”nın yerini büyük ölçekte sanayi formatında ilaç üretimi almıştır. Bu sadece teknolojik bir gelişmenin eczacılık mesleğine getirdiği yeni bir boyuttan ibarettir. Günümüzde eczacılık “hasta odaklı klinik eczacılık” diye tanımlayabileceğimiz ilacın teknik olarak hazırlanışının ötesinde; ilacın hastaya sunulması, danışmanlığı ve diğer tüm ilaçlarla etkileşimi ve hastanın ilaç kullanma esnasında ve sonrasındaki takibi süreçlerini içeren yeni bir yaklaşımdır.
Bugün ABD’de eczacılık, işsizlik oranı en düşük meslek grubudur. Farmasötik bakım, klinik eczacılık, fitoterapi ve biyoteknoloji eczacılık mesleğinin yeni bilimsel mesleki alanlarını oluşturmaktadır.
Türkiye’deki bazı sermaye grupları ilaç ve toplum sağlığı üzerinden kendilerine rant aktarmanın yeni bir alanı olarak eczacılığı ve ilacı algılamaları bu tür tartışmaları gündeme getirmektedir. Ne yazık ki bazı köşe yazarları da çoğu kez kimin değirmenine su taşıdıklarını bilmeden bu amaca hizmet etmektedir.
Örneğin; ilacın reklamının yapılarak satılması Türkiye’de hekim ve eczacı camiası başta olmak üzere sivil toplum kuruluşları da karşı olmalarına rağmen medya grupları ve çok uluslu ilaç tekelleri bunu talep etmektedirler. İlacın üzerinden, insan sağlığı üzerinden para kazanmak amacıyla bunu yapmaktadırlar. Ve bazı köşe yazarları da ilaçta reklamı savunan yazılar yazmaktadırlar.
Bu konuda düşüncelerinizin toplum sağlığı ve eczacılık mesleğini saygınlığı doğrultusunda dönüşeceği umuduyla saygılarımızı sunarız.



İSTANBUL ECZACI ODASI
YÖNETİM KURULU
Bşk. Ecz. Zafer Kaplan
 

Bugün (19 Ocak 2004 Pazartesi)Sabah Gazetesi'ndeki Emre Aköz'ün "Eczanelerin ve Eczacıların artık değişmesi gerekiyor" başlıklı yazısına Yönetim Kurul. Bugün (19 Ocak 2004 Pazartesi)Sabah Gazetesi'ndeki Emre Aköz'ün "Eczanelerin ve Eczacıların artık değişmesi gerekiyor" başlıklı yazısına Yönetim Kurulu Başkanımız Zafer Kaplan'ın cevabı aşağıda bilgilerinize sunulur. Sayın Emre Aköz, Eczaneler ve eczacılıkla ilgili dünyadaki ve Türkiye’deki gelişmeleri yeteri kadar bilgi sahibi olmadan izlediğiniz ve yorum yaptığınızı 19 Ocak 2004 tarihli gazetedeki köşenizde gördük. Eczacılara, “okumuş bakkal” veya “diplomalı marketçi” tanımlamalarınız ciddiye alınacak yaklaşımlar değil. Dünyadaki eczacılık, artık sadece ilacı teknik olarak hazırlanmasına odaklı bir meslek olmaktan çıkmıştır. Teknolojinin gelişmesi sonucu “havan eczacılığı”nın yerini büyük ölçekte sanayi formatında ilaç üretimi almıştır. Bu sadece teknolojik bir gelişmenin eczacılık mesleğine getirdiği yeni bir boyuttan ibarettir. Günümüzde eczacılık “hasta odaklı klinik eczacılık” diye tanımlayabileceğimiz ilacın teknik olarak hazırlanışının ötesinde; ilacın hastaya sunulması, danışmanlığı ve diğer tüm ilaçlarla etkileşimi ve hastanın ilaç kullanma esnasında ve sonrasındaki takibi süreçlerini içeren yeni bir yaklaşımdır. Bugün ABD’de eczacılık, işsizlik oranı en düşük meslek grubudur. Farmasötik bakım, klinik eczacılık, fitoterapi ve biyoteknoloji eczacılık mesleğinin yeni bilimsel mesleki alanlarını oluşturmaktadır. Türkiye’deki bazı sermaye grupları ilaç ve toplum sağlığı üzerinden kendilerine rant aktarmanın yeni bir alanı olarak eczacılığı ve ilacı algılamaları bu tür tartışmaları gündeme getirmektedir. Ne yazık ki bazı köşe yazarları da çoğu kez kimin değirmenine su taşıdıklarını bilmeden bu amaca hizmet etmektedir. Örneğin; ilacın reklamının yapılarak satılması Türkiye’de hekim ve eczacı camiası başta olmak üzere sivil toplum kuruluşları da karşı olmalarına rağmen medya grupları ve çok uluslu ilaç tekelleri bunu talep etmektedirler. İlacın üzerinden, insan sağlığı üzerinden para kazanmak amacıyla bunu yapmaktadırlar. Ve bazı köşe yazarları da ilaçta reklamı savunan yazılar yazmaktadırlar. Bu konuda düşüncelerinizin toplum sağlığı ve eczacılık mesleğini saygınlığı doğrultusunda dönüşeceği umuduyla saygılarımızı sunarız. İSTANBUL ECZACI ODASI YÖNETİM KURULU Bşk. Ecz. Zafer Kaplan