Web sitemizdeki içeriklerden en iyi şekilde yararlanmanızı sağlamak için 6698 Sayılı Kişisel Verilerin korunması Kanunu'na (KVKK) ve Avrupa Birliği Veri Koruma Tüzüğü'ne (GDPR) uygun olarak çerezleri kullanıyoruz. Sitenin düzgün çalışması için gerekli zorunlu çerezlerin kullanılmasını istemiyorsanız ziyaretinizi sonlandırmalısınız. Diğer çerezler yönünden ise lütfen tercihlerinizi belirleyiniz.
DİĞER Kayıt Tarihi: 19.01.2004 / 00:01 Görüntüleme: 3822
Bugün (19 Ocak 2004 Pazartesi)Sabah Gazetesi'ndeki Emre Aköz'ün "Eczanelerin ve Eczacıların artık değişmesi gerekiyor" başlıklı yazısına Yönetim Kurulu Başkanımız Zafer Kaplan'ın cevabı aşağıda bilgilerinize sunulur.
Sayın Emre Aköz,
Eczaneler ve eczacılıkla ilgili dünyadaki ve Türkiye’deki gelişmeleri yeteri
kadar bilgi sahibi olmadan izlediğiniz ve yorum yaptığınızı 19 Ocak 2004 tarihli
gazetedeki köşenizde gördük. Eczacılara, “okumuş bakkal” veya “diplomalı
marketçi” tanımlamalarınız ciddiye alınacak yaklaşımlar değil.
Dünyadaki eczacılık, artık sadece ilacı teknik olarak hazırlanmasına odaklı bir
meslek olmaktan çıkmıştır. Teknolojinin gelişmesi sonucu “havan eczacılığı”nın
yerini büyük ölçekte sanayi formatında ilaç üretimi almıştır. Bu sadece
teknolojik bir gelişmenin eczacılık mesleğine getirdiği yeni bir boyuttan
ibarettir. Günümüzde eczacılık “hasta odaklı klinik eczacılık” diye
tanımlayabileceğimiz ilacın teknik olarak hazırlanışının ötesinde; ilacın
hastaya sunulması, danışmanlığı ve diğer tüm ilaçlarla etkileşimi ve hastanın
ilaç kullanma esnasında ve sonrasındaki takibi süreçlerini içeren yeni bir
yaklaşımdır.
Bugün ABD’de eczacılık, işsizlik oranı en düşük meslek grubudur. Farmasötik
bakım, klinik eczacılık, fitoterapi ve biyoteknoloji eczacılık mesleğinin yeni
bilimsel mesleki alanlarını oluşturmaktadır.
Türkiye’deki bazı sermaye grupları ilaç ve toplum sağlığı üzerinden kendilerine
rant aktarmanın yeni bir alanı olarak eczacılığı ve ilacı algılamaları bu tür
tartışmaları gündeme getirmektedir. Ne yazık ki bazı köşe yazarları da çoğu kez
kimin değirmenine su taşıdıklarını bilmeden bu amaca hizmet etmektedir.
Örneğin; ilacın reklamının yapılarak satılması Türkiye’de hekim ve eczacı
camiası başta olmak üzere sivil toplum kuruluşları da karşı olmalarına rağmen
medya grupları ve çok uluslu ilaç tekelleri bunu talep etmektedirler. İlacın
üzerinden, insan sağlığı üzerinden para kazanmak amacıyla bunu yapmaktadırlar.
Ve bazı köşe yazarları da ilaçta reklamı savunan yazılar yazmaktadırlar.
Bu konuda düşüncelerinizin toplum sağlığı ve eczacılık mesleğini saygınlığı
doğrultusunda dönüşeceği umuduyla saygılarımızı sunarız.
İSTANBUL ECZACI ODASI
YÖNETİM KURULU
Bşk. Ecz. Zafer Kaplan
05.09.2025 / 13:37 3035
05.09.2025 / 16:05 617
10.09.2025 / 17:43 386
08.09.2025 / 11:57 311
05.09.2025 / 15:51 294