Web sitemizdeki içeriklerden en iyi şekilde yararlanmanızı sağlamak için 6698 Sayılı Kişisel Verilerin korunması Kanunu'na (KVKK) ve Avrupa Birliği Veri Koruma Tüzüğü'ne (GDPR) uygun olarak çerezleri kullanıyoruz. Sitenin düzgün çalışması için gerekli zorunlu çerezlerin kullanılmasını istemiyorsanız ziyaretinizi sonlandırmalısınız. Diğer çerezler yönünden ise lütfen tercihlerinizi belirleyiniz.
DİĞER Kayıt Tarihi: 22.03.2004 / 00:01 Görüntüleme: 4139
T.C. MALİYE BAKANLIĞI
ANKARA
Konu: İLAÇ HİZMETİ SUNUMU ve 2004 Mali Yılı Bütçe Uygulama Talimatı
Bilindiği gibi;
2004 Mali Yılı Bütçe Uygulama Talimatı 1 Mart 2004 tarihinde yürürlüğe girmiş, ancak daha sonra yürürlük tarihi 1 Nisan 2004 tarihine ertelenmiştir. Sözkonusu Talimata ilişkin genel değerlendirmelerimizi ve uygulamada kaldığı süreç içindeki aksayan yönlere ilişkin gözlem ile tespitlerimizi, İstanbul Eczacı Odası Kamu Kurumları Komisyonu incelemiş ve bir rapor haline getirmiştir.
Sözkonusu rapor aşağıdadır:
1) İlaçta savurganlığı önleme ve tasarruf amacıyla insanlarımızın ilaca gerektiği gibi ulaşmasının önü kesilmemelidir. Elbette bizler de ilaçta savurganlığın karşısındayız. Ancak bu Talimat kimi uygulamaları ile gerçekleştirilmesi çok zor olan ve dahası “bürokratik engellemeler” gibi algılanan kimi uygulamaları ile hastaların ilaca ulaşmasını oldukça zorlaştırmaktadır.
2) Talimatın birçok noktasında ilaç hizmeti sunumunun uygulamasına yönelik belirsizlikler vardır. Bu belirsizliklerin detaylarıyla açıklanmaya ihtiyacı vardır. (Özellikle raporla ilaç alan hastalarımıza yönelik uygulamalar açısından.)
3) Talimatın uygulamalarından kurum yetkililerinin, hastane yönetimlerinin, hekimlerin haberlerinin olmaması ciddi bir sorundur.
TALİMATIN UYGULAMALARINA İLİŞKİN TÜM İLGİLİ VE TARAFLAR BİLGİLENDİRİLMELİDİR.
GENEL OLARAK YUKARIDAKİ BU ÜÇ NEDENDEN DOLAYI SÖZ KONUSU TALİMAT YÜRÜRLÜKTE OLDUĞU SÜREÇ İÇİNDE ECZANELERİMİZDE İLAÇ SUNUMUNDA AKSAMALAR OLMUŞ, HASTALARIMIZ MAĞDUR OLMUŞ, HASTALARIMIZLA ECZACILARIMIZ KARŞI KARŞIYA GELMİŞTİR.
4) Devlet ilaç sunumundaki olası yanlışlıkları, anlaşılamaz bir takım engellemeler ortaya koyarak değil, hastaları ve sağlık çalışanlarını zor duruma düşürmeden kendi sağlıklı denetimlerini yaparak engellemelidir.
5) Ülke kaynaklarının verimli kullanılması için tüm kurumlar en genel tanımıyla “UCUZ İLAÇ” uygulamasını hayata geçirmelidirler.
6) Bu Bütçe Uygulama Talimatı ile kimi ilaçların sağlık ocaklarında reçete edilemeyişi, bu ilaçların reçetelendirilebilmesi işlemini özel hastanelere taşımaktadır. Bu durum sağlıkta özelleştirme çalışmalarını beslemektedir. Bu durum bizim açımızdan olumsuz bir durumdur.
7) Özellikle rapor sahibi hastaların ilaç hizmeti sunumu alabilmelerinin koşullarında, raporlarının şekline ve yapılacak işlemlere ilişkin ciddi belirsizlikler vardır. Bu belirsizlikler hızla giderilmeli tüm ilgililere detaylı bilgi verilmelidir. Mevcut raporlar talimatın 12.2 maddesinde belirtilen koşulları içermemektedir. Raporların bu gereksinimi giderecek şekilde hazırlanması için bir süre gerekmektedir. Ayrıca ömür boyu geçerli teşhisleri kapsayan raporlarda bu koşulun yerine getirilmesi çok zor görünmektedir.
8) Mevcut kanser raporlarında epikriz yer almamaktadır. Tedavisi başlamış olanlarda bir sıkıntı yaratmaması için 12.7.13. paragraftaki uygulamaların yeni başlayacak olanlar için geçerli olmaması gerekmektedir.
2004 MALİ YILI BÜTÇE UYGULAMA TALİMATININ AKSAYAN YÖNLERİNİN DÜZELTİLMEDEN, TARAFLAR BİLGİLENDİRİLMEDEN, UYGULAMANIN DETAYLARI SAPTANMADAN, YÜRÜRLÜĞE KONULMASI TEKRAR KAOS YARATACAK, İLAÇ HİZMETİ SUNUMUNDA AKSAMALARA YOL AÇACAKTIR.
Gereği için bilginize sunuyoruz.
Saygılarımızla.
İstanbul Eczacı Odası
Yönetim Kurulu Adına
GENEL SEKRETER
Ecz. Hakan GENÇOSMANOĞLU
Gereği için dağıtım:
T.C. Maliye Bakanlığı
T.C. Sağlık Bakanlığı
T.C. Emekli Sandığı Genel Müdürlüğü
Türk Eczacıları Birliği
05.09.2025 / 13:37 3046
05.09.2025 / 16:05 618
10.09.2025 / 17:43 398
08.09.2025 / 11:57 316
05.09.2025 / 15:51 296